O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

NTSB: Rizik od urušavanja mosta u Baltimoreu bio 30 puta veći od dopuštenog, 68 mostova čeka hitnu procjenu

Most Francis Scott Key u Baltimoreu urušio se 26. ožujka 2024. kada je kontejnerski brod Dali, nakon potpunog gubitka struje i pogona, udario u južni stup mosta. Tragedija je odnijela šest života, dok su dvije osobe ozlijeđene.

Najnovije izvješće američke Nacionalne agencije za sigurnost transporta (NTSB) pokazuje da je taj most bio gotovo 30 puta izloženiji riziku od prihvatljivog praga prema standardima Američke udruge državnih prometnih službi (AASHTO). Osim toga, identificirano je još 68 mostova u 19 saveznih država SAD-a, uključujući i Golden Gate Bridge, Chesapeake Bay Bridge i Verrazano-Narrows Bridge, koji također zahtijevaju hitne procjene ranjivosti na udare brodova, piše gCaptain.

Svi ti mostovi projektirani su prije nego što su uvedeni suvremeni sigurnosni standardi. Prema predsjednici NTSB-a Jennifer Homendy, Maryland Transportation Authority (MDTA) nikada nije provela preporučenu procjenu ranjivosti, koja je uvedena još nakon nesreće na Sunshine Skyway Bridgeu u Tampi 1980. godine. Procjena bi otkrila da je rizik za Key Bridge bio višestruko viši od dozvoljenog.

NTSB je sada izdao četiri hitne sigurnosne preporuke – vlasnicima rizičnih mostova, Saveznoj upravi za autoceste, Američkoj obalnoj straži i Inženjerskom korpusu vojske – kako bi se hitno pristupilo ocjeni i smanjenju rizika od udara brodova.

U vezi samog broda Dali, istraga je otkrila da su glavni i pomoćni električni prekidači (HR1 i LR1) neočekivano iskočili kada se brod nalazio na svega tri dužine trupa od mosta, što je dovelo do potpunog gubitka napajanja. Dan ranije zabilježena su još dva nestanka struje – jedan zbog začepljenog ispušnog sustava, a drugi zbog niskog tlaka goriva.

Premda od 1994. godine novi mostovi moraju uključivati zaštitu od udara brodova, Key Bridge je izgrađen puno ranije i nikada nije nadograđen prema novim standardima. Da su promjene u prometu ispod mosta bile analizirane, tragedija se možda mogla izbjeći.

Istraga NTSB-a i dalje traje, a privremeno izvješće možete pročitati OVDJE.

Most Francis Scott Key u Baltimoreu urušio se 26. ožujka 2024. kada je kontejnerski brod Dali, nakon potpunog gubitka struje i pogona, udario u južni stup mosta. Tragedija je odnijela šest života, dok su dvije osobe ozlijeđene.

Najnovije izvješće američke Nacionalne agencije za sigurnost transporta (NTSB) pokazuje da je taj most bio gotovo 30 puta izloženiji riziku od prihvatljivog praga prema standardima Američke udruge državnih prometnih službi (AASHTO). Osim toga, identificirano je još 68 mostova u 19 saveznih država SAD-a, uključujući i Golden Gate Bridge, Chesapeake Bay Bridge i Verrazano-Narrows Bridge, koji također zahtijevaju hitne procjene ranjivosti na udare brodova, piše gCaptain.

Svi ti mostovi projektirani su prije nego što su uvedeni suvremeni sigurnosni standardi. Prema predsjednici NTSB-a Jennifer Homendy, Maryland Transportation Authority (MDTA) nikada nije provela preporučenu procjenu ranjivosti, koja je uvedena još nakon nesreće na Sunshine Skyway Bridgeu u Tampi 1980. godine. Procjena bi otkrila da je rizik za Key Bridge bio višestruko viši od dozvoljenog.

NTSB je sada izdao četiri hitne sigurnosne preporuke – vlasnicima rizičnih mostova, Saveznoj upravi za autoceste, Američkoj obalnoj straži i Inženjerskom korpusu vojske – kako bi se hitno pristupilo ocjeni i smanjenju rizika od udara brodova.

U vezi samog broda Dali, istraga je otkrila da su glavni i pomoćni električni prekidači (HR1 i LR1) neočekivano iskočili kada se brod nalazio na svega tri dužine trupa od mosta, što je dovelo do potpunog gubitka napajanja. Dan ranije zabilježena su još dva nestanka struje – jedan zbog začepljenog ispušnog sustava, a drugi zbog niskog tlaka goriva.

Premda od 1994. godine novi mostovi moraju uključivati zaštitu od udara brodova, Key Bridge je izgrađen puno ranije i nikada nije nadograđen prema novim standardima. Da su promjene u prometu ispod mosta bile analizirane, tragedija se možda mogla izbjeći.

Istraga NTSB-a i dalje traje, a privremeno izvješće možete pročitati OVDJE.

MOŽE VAS ZANIMATI

O kuharima i ostalima