O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

3,5 milijuna dolara: Toliko bi ovaj COSCO-ov brod mogao platiti za pristajanje u američkoj luci

USTR je iznio prijedlog novih nameta za kineske brodove koji pristaju u američkim lukama. Prema tom prijedlogu, COSCO-ov brod mogao bi platiti do 3,5 milijuna dolara svaki put kad pristane. Ako isti brod obiđe tri zapadne luke tijekom jedne kružne rute, ukupni trošak bi dosegao 10,5 milijuna dolara. Godišnje, uz desetak takvih putovanja, dodatni troškovi za jedan brod mogli bi iznositi čak 105 milijuna dolara.

USTR planira uvesti tri razine naplate:

  • 1 milijun dolara za operatore kineskih brodova,
  • 1,5 milijuna za brodove izgrađene u Kini,
  • dodatnih 1 milijun dolara za brodove koji su naručeni iz kineskih brodogradilišta.

Kako većina svjetskih brodarskih kompanija ima barem jedan brod kineskog porijekla, učinci bi bili široki i značajni. Kapetan Melwyn Noronha iz udruženja Shipping Australia upozorava da će kazna po brodu neproporcionalno pogoditi manje brodove. Primjerice, dok bi veliki brod od 15.000 TEU plaćao oko 200 dolara po TEU, mali brod od 1.000 TEU platio bi i do 3.000 dolara po TEU – što bi moglo izgurati manje brodare s tržišta, piše Splash247.

Veteran industrije John McCown iz Blue Alpha Capital procjenjuje da bi samo COSCO-ovi brodovi, uz potpunu iskorištenost, plaćali 1.050 dolara po TEU, što je gotovo 72% trenutne spot cijene za kontejner iz Šangaja do Los Angelesa.

Ove mjere mogle bi značajno smanjiti konkurentnost kineskih brodova, ali i izazvati poremećaje u opskrbnim lancima, posebno za manje izvoznike i kvarljive robe. Također se očekuje da bi brodari mogli preusmjeravati rute prema kanadskim i meksičkim lukama kako bi izbjegli nove troškove.

Rolf Habben Jansen, direktor Hapag-Lloyda, komentirao je kako bi ove mjere donijele “masovne dodatne troškove za sve linije”.

Postoji i mogućnost pravnog osporavanja – u sličnoj situaciji 1998. godine, Vrhovni sud SAD-a proglasio je sličan lučki namet neustavnim kada je riječ o izvozu. Ispitivanjem ustavnosti ovog prijedloga vjerojatno će se baviti sudovi u nadolazećim mjesecima.

USTR je iznio prijedlog novih nameta za kineske brodove koji pristaju u američkim lukama. Prema tom prijedlogu, COSCO-ov brod mogao bi platiti do 3,5 milijuna dolara svaki put kad pristane. Ako isti brod obiđe tri zapadne luke tijekom jedne kružne rute, ukupni trošak bi dosegao 10,5 milijuna dolara. Godišnje, uz desetak takvih putovanja, dodatni troškovi za jedan brod mogli bi iznositi čak 105 milijuna dolara.

USTR planira uvesti tri razine naplate:

  • 1 milijun dolara za operatore kineskih brodova,
  • 1,5 milijuna za brodove izgrađene u Kini,
  • dodatnih 1 milijun dolara za brodove koji su naručeni iz kineskih brodogradilišta.

Kako većina svjetskih brodarskih kompanija ima barem jedan brod kineskog porijekla, učinci bi bili široki i značajni. Kapetan Melwyn Noronha iz udruženja Shipping Australia upozorava da će kazna po brodu neproporcionalno pogoditi manje brodove. Primjerice, dok bi veliki brod od 15.000 TEU plaćao oko 200 dolara po TEU, mali brod od 1.000 TEU platio bi i do 3.000 dolara po TEU – što bi moglo izgurati manje brodare s tržišta, piše Splash247.

Veteran industrije John McCown iz Blue Alpha Capital procjenjuje da bi samo COSCO-ovi brodovi, uz potpunu iskorištenost, plaćali 1.050 dolara po TEU, što je gotovo 72% trenutne spot cijene za kontejner iz Šangaja do Los Angelesa.

Ove mjere mogle bi značajno smanjiti konkurentnost kineskih brodova, ali i izazvati poremećaje u opskrbnim lancima, posebno za manje izvoznike i kvarljive robe. Također se očekuje da bi brodari mogli preusmjeravati rute prema kanadskim i meksičkim lukama kako bi izbjegli nove troškove.

Rolf Habben Jansen, direktor Hapag-Lloyda, komentirao je kako bi ove mjere donijele “masovne dodatne troškove za sve linije”.

Postoji i mogućnost pravnog osporavanja – u sličnoj situaciji 1998. godine, Vrhovni sud SAD-a proglasio je sličan lučki namet neustavnim kada je riječ o izvozu. Ispitivanjem ustavnosti ovog prijedloga vjerojatno će se baviti sudovi u nadolazećim mjesecima.

MOŽE VAS ZANIMATI

HTML Code here

O kuharima i ostalima

HTML Code here