O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Novi savezi mijenjaju pravila igre u svjetskom kontejnerskom brodarstvu

Rani rezultati pokazuju da bi novi savezi mogli donijeti dugo očekivanu stabilnost i predvidljivost u globalni kontejnerski promet

Iako su novi savezi u kontejnerskom brodskom prijevozu operativni tek nešto više od mjesec dana, prvi podaci pokazuju da bi mogli značajno preoblikovati konkurenciju među brodarima. Sektor već godinama pokušava vratiti točnost dolazaka nakon poremećaja uzrokovanih pandemijom, a sada se pojavljuju znakovi napretka.

Maersk i Hapag-Lloyd pokrenuli su novi savez nazvan Gemini Cooperation, temeljen na konceptu smanjenja broja glavnih luka za velike brodove, uz jaču povezanost putem regionalnih feeder linija. Cilj je doseći barem 90 posto točnosti rasporeda dolazaka. Uvjereni su da će stabilnost privući brodare koji su spremni platiti više za pouzdanost, piše The Maritime Executive.

Prema analizi Sea-Intelligencea, industrija je tijekom cijele 2024. godine zabilježila prosječnu pouzdanost rasporeda od samo 53 posto, što je pad od 15 posto u odnosu na godinu prije. I početak 2025. nije donio značajna poboljšanja – sektor je ostao na istih 53 posto tijekom siječnja i veljače.

No, Gemini Cooperation je u veljači zabilježio impresivnih 94 posto točnosti dolazaka iz luka polazišta. Slijedi MSC s 79,6 posto, Premier Alliance s 60,4 posto, Ocean Alliance s 54,1 posto, dok su bivši savezi THE Alliance i 2M pali ispod 46 posto.

U isto vrijeme, Maersk je zadržao vodeću poziciju među 13 najvećih brodara, s prosječnom pouzdanošću od 60,2 posto, a prate ga MSC (57,4 posto) i Hapag-Lloyd (57,3 posto).

Važno je napomenuti da se novi savezi još uvijek nalaze u fazi postupnog uvođenja i da će se puni efekti vidjeti tek od srpnja 2025. Ipak, ovi rani rezultati daju naslutiti da bi nova organizacija linija mogla značajno utjecati na tržište.

U kontekstu predviđene slabije financijske godine za 2025., brodari sve više ističu pouzdanost kao glavno oružje u borbi za klijente.

Rani rezultati pokazuju da bi novi savezi mogli donijeti dugo očekivanu stabilnost i predvidljivost u globalni kontejnerski promet

Iako su novi savezi u kontejnerskom brodskom prijevozu operativni tek nešto više od mjesec dana, prvi podaci pokazuju da bi mogli značajno preoblikovati konkurenciju među brodarima. Sektor već godinama pokušava vratiti točnost dolazaka nakon poremećaja uzrokovanih pandemijom, a sada se pojavljuju znakovi napretka.

Maersk i Hapag-Lloyd pokrenuli su novi savez nazvan Gemini Cooperation, temeljen na konceptu smanjenja broja glavnih luka za velike brodove, uz jaču povezanost putem regionalnih feeder linija. Cilj je doseći barem 90 posto točnosti rasporeda dolazaka. Uvjereni su da će stabilnost privući brodare koji su spremni platiti više za pouzdanost, piše The Maritime Executive.

Prema analizi Sea-Intelligencea, industrija je tijekom cijele 2024. godine zabilježila prosječnu pouzdanost rasporeda od samo 53 posto, što je pad od 15 posto u odnosu na godinu prije. I početak 2025. nije donio značajna poboljšanja – sektor je ostao na istih 53 posto tijekom siječnja i veljače.

No, Gemini Cooperation je u veljači zabilježio impresivnih 94 posto točnosti dolazaka iz luka polazišta. Slijedi MSC s 79,6 posto, Premier Alliance s 60,4 posto, Ocean Alliance s 54,1 posto, dok su bivši savezi THE Alliance i 2M pali ispod 46 posto.

U isto vrijeme, Maersk je zadržao vodeću poziciju među 13 najvećih brodara, s prosječnom pouzdanošću od 60,2 posto, a prate ga MSC (57,4 posto) i Hapag-Lloyd (57,3 posto).

Važno je napomenuti da se novi savezi još uvijek nalaze u fazi postupnog uvođenja i da će se puni efekti vidjeti tek od srpnja 2025. Ipak, ovi rani rezultati daju naslutiti da bi nova organizacija linija mogla značajno utjecati na tržište.

U kontekstu predviđene slabije financijske godine za 2025., brodari sve više ističu pouzdanost kao glavno oružje u borbi za klijente.

MOŽE VAS ZANIMATI

HTML Code here
HTML Code here