Talijanska brodarska grupa Grimaldi naručila je devet Ro-Pax brodova s pogonom na metanol, vrijednih 1,3 milijarde dolara. Brodovi će biti izgrađeni u kineskom brodogradilištu China Merchants Jinling (Weihai), a isporuke su planirane između 2028. i 2030. godine.
Šest brodova bit će u floti Grimaldi Lines i Minoan Lines te će ploviti pod talijanskom i grčkom zastavom na mediteranskim linijama. Preostala tri broda preuzet će finska podružnica Finnlines i bit će namijenjena baltičkom tržištu, ploveći pod finskom zastavom, piše Offshore Energy.
Brodovi za Mediteran bit će dugački 229 metara i imat će kapacitet za 3.300 metara tovarnih traka te više od 300 automobila, uz prostor za 2.500 putnika. Ova klasa, nazvana Next Generation Med, bit će prva u regiji dizajnirana za plovidbu na metanol.
Baltički brodovi, iz nove klase Hansa Superstar, imat će 240 metara duljine, 5.100 metara tovarnih traka, 90 automobila te smještaj za 1.100 putnika u 320 kabina. Dizajn temelji na postojećim Finnlines Superstar brodovima, ali je prilagođen linijama između Finske i Njemačke.
Svi brodovi bit će opremljeni naprednim sustavima za upravljanje potrošnjom energije, optimiziranim trupovima, te pripremljeni za priključak na kopnenu struju. Primjenom silikonskih premaza trupa, Grimaldi očekuje više od 50% smanjenja emisije CO₂ po jedinici prevezenog tereta u usporedbi s postojećim brodovima.
„Ovi novi brodovi rezultat su detaljne analize potreba tržišta i potvrđuju našu posvećenost kvaliteti, učinkovitosti i održivosti,“ izjavio je Emanuele Grimaldi. „Korištenje metanola kao alternativnog goriva dodatno nas približava cilju nultih emisija.“