Aframax tankeri sada čine 22% ukupne globalne flote pod sankcijama, što je značajan porast u odnosu na samo 5% u 2022. godini. Prema novim podacima Signal Ocean Platforme, Aframaxi su 2024. pretekli VLCC-e i postali vodeći tip broda među sankcioniranim plovilima.
Trenutno Signal bilježi blizu 1.000 sankcioniranih brodova, od čega dvije trećine otpada na tankere. Godine 2022. pod sankcijama je bilo svega 18 aframaxa, što je tada činilo 9% svih sankcioniranih tankera. Danas ih je više od 200 – odnosno 34% sankcionirane tanker flote.

Razlog njihove sve češće upotrebe u trgovini pod sankcijama leži u njihovoj veličini i fleksibilnosti. Aframaxi su optimalni za prijevoz naftnih derivata iz regija poput Crnog mora, koje su pod snažnim ekonomskim pritiscima, posebice kada je riječ o izvozu ruske nafte, piše Splash247.
Osim toga, aframaxi se često koriste za kratke isporuke do većih brodova u neutralnim vodama, gdje se teret prebacuje kako bi se prikrilo njegovo porijeklo.
Podaci također pokazuju da su brodovi za rasuti teret sada zastupljeni s 26% u ukupnoj floti pod sankcijama.
Signal ističe kako će geopolitičke napetosti i dalje poticati uvođenje sankcija, što će imati direktan utjecaj na vozarine i cijene sirovina.
Prema izvještaju S&P Global Market Intelligence, do kraja prošle godine više od 1.000 brodova bilo je pod nekim oblikom sankcija. Od toga, više od 800 brodova nema potvrđeno aktivno osiguranje, što predstavlja ozbiljan rizik. Prosječna starost tih brodova je 21 godina – čak osam godina više od svjetskog prosjeka.