Japanski brodar Mitsui O.S.K. Lines (MOL) i Tokyo LNG Tanker, podružnica Tokyo Gasa, najavili su ugradnju Wind Challenger sustava na novogradnju LNG tankera kapaciteta 174.000 m³. Ova tehnologija koristi snagu vjetra za potporu pogonu broda, čime se značajno smanjuje potrošnja goriva i emisija stakleničkih plinova.
Na brod će biti postavljena dva Wind Challenger sustava visoka do 49 metara i široka 15 metara. Isporuka broda, koji će biti pod dugoročnim najmom Tokyo LNG Tankeru, očekuje se 2026. godine, a gradi ga brodogradilište Hanwha Ocean u Južnoj Koreji, piše Offshore Energy.
Ovo je drugi LNG brod na svijetu koji će biti opremljen Wind Challenger tehnologijom. Prvi takav ugovor MOL je potpisao s kompanijom Chevron Shipping u rujnu 2024., a isporuka tog broda također je planirana za 2026. godinu iz istog brodogradilišta.
Wind Challenger koristi teleskopsko jedro koje se automatski prilagođava uvjetima na moru, čime omogućava optimalnu upotrebu energije vjetra. Osim na LNG tankerima, MOL je već uspješno ugradio ovu tehnologiju na dva bulk carriera, a u planu je ugradnja na još sedam novogradnji koje će operirati tvrtka MOL Drybulk.
Od tih sedam brodova, šest će biti novoizgrađeni bulk carrieri, svaki s po jednim Wind Challenger jedrom. Za tri broda ugovor o gradnji već je potpisan s brodogradilištem Oshima, dok su u tijeku pripreme za potpisivanje ugovora za preostala tri.
Korištenje vjetra kao pomoćnog pogona sve više dobiva na važnosti u kontekstu globalnih klimatskih ciljeva i rastućih troškova goriva. Prema studiji nevladine organizacije Seas At Risk, ugradnja jedara na velike komercijalne brodove može donijeti godišnje uštede goriva u iznosu do pola milijuna američkih dolara i smanjiti emisije CO₂ do 12%.
MOL nastavlja ulagati u zelene tehnologije s ciljem postizanja ugljične neutralnosti i održive budućnosti pomorstva. Ugradnja Wind Challenger sustava na LNG brodove samo je jedan od koraka prema tom cilju.