O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Tokyo MoU: Gotovo svaki drugi pregled broda otkrio nepravilnosti

Tokyo MoU objavio je godišnje izvješće za 2024. godinu, koje otkriva zabrinjavajuće podatke o stanju brodova u azijsko-pacifičkoj regiji. Tijekom godine provedene su 32.054 inspekcije, pri čemu je pregledano 18.655 pojedinačnih brodova. U čak 19.967 slučajeva otkrivene su određene nepravilnosti, što znači da je gotovo svaki drugi pregled ukazao na problem.

Kako piše Safety4Sea, od ukupno procijenjenih 28.137 brodova koji plove ovom regijom, pregledano ih je 66%. Zadržano je 1.189 brodova pod 67 različitih zastava, a stopa zadržavanja iznosila je 3,71%.

Zabrinjavajuće je što je broj under-performing brodova porastao — 233 takvih brodova je identificirano, a odnose se na samo 50 pojedinačnih jedinica. To predstavlja gotovo dvostruki porast u odnosu na prethodnu godinu, bez jasnog uzroka, jer analiza nije izdvojila jednu kategoriju kao glavnu.

Foto: Tokyo MoU/Safety4Sea

Tokyo MoU je izrazio ozbiljne sumnje u ponašanje pojedinih država zastava i priznatih organizacija, posebno oko produljenja certifikata bez osnove, prihvaćanja sumnjivih aranžmana i provođenja udaljenih pregleda koji nisu u skladu s IMO smjernicama.

Najčešće prijavljene nepravilnosti uključivale su:

  • 15.406 nedostataka vezanih uz protupožarnu zaštitu
  • 10.263 kod sredstava za spašavanje
  • 8.193 kod radnih i životnih uvjeta
  • 8.066 kod sigurnosti plovidbe

Ove četiri kategorije čine 54% svih uočenih nedostataka.

Uz to, porastao je broj problema u kategorijama poput certifikata i dokumentacije, vodonepropusnosti, alarma, opasnih tereta, te radnih i životnih uvjeta — uključujući prehranu, rekreaciju i MARPOL Annex VI usklađenost.

Foto: Tokyo MoU/Safety4Sea

Od rujna do kraja studenog 2024. provedena je zajednička akcija Tokyo i Paris MoU – Concentrated Inspection Campaign (CIC), s fokusom na plaće posade i ugovore o radu, u skladu s Pomorskom konvencijom o radu (MLC, 2006). U sklopu CIC-a izvršeno je 8.134 inspekcija, od čega je 6.580 uključivalo posebnu kontrolu prema temi kampanje.

Zadržano je 297 brodova, a 20 ih je bilo izravno povezano s kršenjem prava posade — posebice zbog nepostojanja potpisanih ugovora o radu i nemogućnosti pristupa informacijama o radnim uvjetima.

Tokyo MoU objavio je godišnje izvješće za 2024. godinu, koje otkriva zabrinjavajuće podatke o stanju brodova u azijsko-pacifičkoj regiji. Tijekom godine provedene su 32.054 inspekcije, pri čemu je pregledano 18.655 pojedinačnih brodova. U čak 19.967 slučajeva otkrivene su određene nepravilnosti, što znači da je gotovo svaki drugi pregled ukazao na problem.

Kako piše Safety4Sea, od ukupno procijenjenih 28.137 brodova koji plove ovom regijom, pregledano ih je 66%. Zadržano je 1.189 brodova pod 67 različitih zastava, a stopa zadržavanja iznosila je 3,71%.

Zabrinjavajuće je što je broj under-performing brodova porastao — 233 takvih brodova je identificirano, a odnose se na samo 50 pojedinačnih jedinica. To predstavlja gotovo dvostruki porast u odnosu na prethodnu godinu, bez jasnog uzroka, jer analiza nije izdvojila jednu kategoriju kao glavnu.

Foto: Tokyo MoU/Safety4Sea

Tokyo MoU je izrazio ozbiljne sumnje u ponašanje pojedinih država zastava i priznatih organizacija, posebno oko produljenja certifikata bez osnove, prihvaćanja sumnjivih aranžmana i provođenja udaljenih pregleda koji nisu u skladu s IMO smjernicama.

Najčešće prijavljene nepravilnosti uključivale su:

  • 15.406 nedostataka vezanih uz protupožarnu zaštitu
  • 10.263 kod sredstava za spašavanje
  • 8.193 kod radnih i životnih uvjeta
  • 8.066 kod sigurnosti plovidbe

Ove četiri kategorije čine 54% svih uočenih nedostataka.

Uz to, porastao je broj problema u kategorijama poput certifikata i dokumentacije, vodonepropusnosti, alarma, opasnih tereta, te radnih i životnih uvjeta — uključujući prehranu, rekreaciju i MARPOL Annex VI usklađenost.

Foto: Tokyo MoU/Safety4Sea

Od rujna do kraja studenog 2024. provedena je zajednička akcija Tokyo i Paris MoU – Concentrated Inspection Campaign (CIC), s fokusom na plaće posade i ugovore o radu, u skladu s Pomorskom konvencijom o radu (MLC, 2006). U sklopu CIC-a izvršeno je 8.134 inspekcija, od čega je 6.580 uključivalo posebnu kontrolu prema temi kampanje.

Zadržano je 297 brodova, a 20 ih je bilo izravno povezano s kršenjem prava posade — posebice zbog nepostojanja potpisanih ugovora o radu i nemogućnosti pristupa informacijama o radnim uvjetima.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?