U pokušaju da ponovno privuče kontejnerske brodove, Sueski kanal uvodi 15% popusta na tranzitne naknade za brodove kapaciteta 15.000 TEU i više. Ova mjera vrijedit će naredna tri mjeseca, u trenutku kada se u regiji pojavljuju naznake smirivanja sukoba koji su paralizirali pomorski promet kroz Crveno more.
Iz Sueskog kanala poručuju da su se na ovaj potez odlučili “na zahtjev vlasnika i operatera kontejnerskih brodova” te zbog “pozitivnih pomaka u sigurnosnoj situaciji u Crvenom moru i tjesnacu Bab al-Mandab”, navodi Splash247.
Prihodi Egipta od prolaska brodova Sueskim kanalom prepolovljeni su u proteklih godinu dana, jer je većina svjetske trgovačke flote — ponajprije kontejnerskih brodova — izbjegavala ovu rutu. Razlog su napadi Huta iz Jemena na komercijalna plovila, kao podrška Hamasu u sukobu s Izraelom.
Američki predsjednik Donald Trump izjavio je prošlog tjedna da su Huti navodno pristali obustaviti napade na brodove, dok bi SAD zauzvrat prestao s vojnim udarima. Ovu tvrdnju podržao je i omanski ministar vanjskih poslova, koji posreduje između sukobljenih strana. Ipak, nakon toga zabilježeni su novi raketni napadi Huta prema Izraelu, što je izazvalo vojni odgovor iz Tel Aviva.
Pomorske kompanije, uključujući Maersk, zasad ne planiraju povratak na rutu kroz Crveno more. Izvršni direktor Maerska Vincent Clerc izjavio je kako bi povratak u regiju, bez jasnog i trajnog dogovora o prekidu vatre, bio “neodgovoran”.
Analitičari investicijske banke Jefferies navode da trenutna situacija još uvijek nije stabilna i ne očekuju da će brodari brzo obnoviti plovidbu ovom rutom. Prema njihovim procjenama, preusmjeravanja su smanjila raspoloživi kapacitet flote za 11-12%, što znatno utječe na cijene i ponudu prijevoza kontejnera.