O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

Slabi interes za novogradnje – cijene konačno kreću nizbrdo

Pad cijena novogradnji signalizira zasićenje tržišta

Nakon tri godine intenzivne potražnje, tržište brodskih novogradnji ulazi u fazu hlađenja. Prema najnovijim podacima Clarksons Researcha, interes brodovlasnika za nove narudžbe značajno je pao – čak 57% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine – što je rezultiralo prvim osjetnijim padom cijena novogradnji u posljednje vrijeme, piše Splash247.

Od početka 2025. godine cijene novogradnji pale su u prosjeku za 1,2%, no i dalje ostaju visoke u odnosu na višegodišnji prosjek. Najveći pad zabilježen je u tanker sektoru – čak 5%, dok su cijene brodova za rasute terete pale za 2,2%, a kontejneraša za 1,4%.

Ovaj trend dodatno potvrđuju i analize danskog financijskog instituta Danish Ship Finance koji predviđa daljnji pad cijena, pogotovo s obzirom na slabljenje vozarina i sve opreznije investitore. Kako ističu, broj brodogradilišta koja osiguravaju nove narudžbe mogao bi se smanjiti u nadolazećim mjesecima.

Brokerska kuća BRS u svom godišnjem pregledu objavljenom krajem ožujka predviđa još izraženiji pad. “Očekujemo da će trenutne globalne nesigurnosti potrajati, što će dodatno pritisnuti vozarine i odgoditi investicijske odluke. Novi val širenja brodogradnje imat će silazni utjecaj na cijene novogradnji, koje bi se tijekom 2025. mogle smanjiti za više od 10%, ovisno o tipu i veličini broda,” navodi se u izvješću BRS-a.

Unatoč otporu koji proizlazi iz već popunjenih knjiga narudžbi, tržište brodova sve jasnije pokazuje znakove zasićenja. Brodovlasnici i dalje vagaju odluke o novim ulaganjima, posebice u kontekstu promjenjive geopolitike, regulativa o emisijama i tehnoloških neizvjesnosti.

Pad cijena novogradnji signalizira zasićenje tržišta

Nakon tri godine intenzivne potražnje, tržište brodskih novogradnji ulazi u fazu hlađenja. Prema najnovijim podacima Clarksons Researcha, interes brodovlasnika za nove narudžbe značajno je pao – čak 57% manje u odnosu na isto razdoblje prošle godine – što je rezultiralo prvim osjetnijim padom cijena novogradnji u posljednje vrijeme, piše Splash247.

Od početka 2025. godine cijene novogradnji pale su u prosjeku za 1,2%, no i dalje ostaju visoke u odnosu na višegodišnji prosjek. Najveći pad zabilježen je u tanker sektoru – čak 5%, dok su cijene brodova za rasute terete pale za 2,2%, a kontejneraša za 1,4%.

Ovaj trend dodatno potvrđuju i analize danskog financijskog instituta Danish Ship Finance koji predviđa daljnji pad cijena, pogotovo s obzirom na slabljenje vozarina i sve opreznije investitore. Kako ističu, broj brodogradilišta koja osiguravaju nove narudžbe mogao bi se smanjiti u nadolazećim mjesecima.

Brokerska kuća BRS u svom godišnjem pregledu objavljenom krajem ožujka predviđa još izraženiji pad. “Očekujemo da će trenutne globalne nesigurnosti potrajati, što će dodatno pritisnuti vozarine i odgoditi investicijske odluke. Novi val širenja brodogradnje imat će silazni utjecaj na cijene novogradnji, koje bi se tijekom 2025. mogle smanjiti za više od 10%, ovisno o tipu i veličini broda,” navodi se u izvješću BRS-a.

Unatoč otporu koji proizlazi iz već popunjenih knjiga narudžbi, tržište brodova sve jasnije pokazuje znakove zasićenja. Brodovlasnici i dalje vagaju odluke o novim ulaganjima, posebice u kontekstu promjenjive geopolitike, regulativa o emisijama i tehnoloških neizvjesnosti.

MOŽE VAS ZANIMATI

Pa, zar opet Themis?