Indijska vlada potvrdila je ambiciozan plan izgradnje više od 100 tankera u domaćim brodogradilištima tijekom sljedećih 15 godina, s ciljem smanjenja ovisnosti o inozemnim brodovima za prijevoz sirove nafte.
Projekt uključuje ulaganje od 850 milijardi rupija (oko 10 milijardi američkih dolara), a obuhvatit će izgradnju ukupno 112 brodova do 2040. godine. Prva faza predviđa gradnju 79 tankera. Očekuje se da će prvih deset narudžbi biti potvrđeno već ovog mjeseca, a bit će djelomično financirane putem dugoročnih charter ugovora, navodi Baird Maritime.
Trenutno, samo pet posto indijske tankerske flote čine brodovi iz domaće proizvodnje. Cilj je da ta brojka poraste na sedam posto do 2030. godine, a dugoročno na čak 69 posto do 2047. godine.
Indija je treći najveći svjetski uvoznik sirove nafte, a oko 90 posto svojih potreba pokriva korištenjem stranih brodova. Time postaje ranjiva na vanjske utjecaje, uključujući geopolitiku i poremećaje u lancima opskrbe.
Prema službenim podacima, najviše nafte Indija uvozi iz Rusije, a zatim slijede Irak, Saudijska Arabija i Ujedinjeni Arapski Emirati. Ovisnost o uvozu potaknula je vlasti da strateški ulažu u flotu kojom će imati veću kontrolu nad ključnim lancem opskrbe – pomorskim transportom.
Ovaj plan također znači snažan poticaj za indijsku brodogradnju i pomorski sektor, koji bi mogao doživjeti novi val zapošljavanja i rasta. Povećanje domaće proizvodnje brodova moglo bi dugoročno smanjiti troškove prijevoza i povećati fleksibilnost indijskog energetskog sektora.
Ako se dinamika izgradnje održi prema planu, ova flota mogla bi znatno promijeniti sliku globalne tankerske industrije u idućim desetljećima.