Iako je broj inspekcija smanjen, više od 2.700 brodova je imalo nedostatke, a sigurnosna oprema ostaje glavni uzrok zadržavanja.
Indian Ocean Memorandum of Understanding (MoU) objavio je godišnje izvješće o PSC kontrolama za 2024. godinu, prema kojem je u regiji provedeno ukupno 5.334 inspekcija. U čak 2.758 slučajeva utvrđeni su nedostaci, a sveukupno je zabilježeno 11.999 manjkavosti.
Zbog ozbiljnih nedostataka, 225 brodova je zadržano i nisu smjeli napustiti luku dok problemi nisu otklonjeni. Stopa zadržavanja iznosila je 4,22%, što je neznatno manje u odnosu na 2023. godinu (4,27%). Također, ukupan broj inspekcija smanjen je za 8,45% u usporedbi s prethodnom godinom, piše Safety4Sea.
Koji brodovi su najčešće pregledavani?
Najviše su pregledavani brodovi za rasuti teret (bulk carriers) – njih 2.700. Kod njih su zabilježeni 1.258 inspekcija s nedostacima i čak 5.370 pojedinačnih nedostataka, uz 107 zadržavanja.
Slijede tankeri za prijevoz kemikalija sa 299 inspekcija, 130 inspekcija s nedostacima i 520 ukupnih manjkavosti. Kod njih je zabilježeno 8 zadržavanja.
Kontejnerski brodovi su imali 747 inspekcija, pri čemu je 390 brodova imalo nepravilnosti, a ukupno je utvrđeno 1.679 nedostataka. U ovoj kategoriji zadržano je 31 brod.

Najčešći problemi: protupožarna zaštita i oprema za spašavanje
Najviše nedostataka odnosilo se na protupožarnu sigurnost – 1.831 slučaj, što čini 15,26% svih zabilježenih nepravilnosti. Odmah nakon toga slijedi oprema za spašavanje s 1.019 manjkavosti (8,49%), dok je u kategoriji dokumenata i certifikata zabilježeno 371 nedostatak (3,09%).
Prosječan broj nedostataka po inspekciji iznosio je 2,24, što je blagi pad u odnosu na 2,3 iz 2023. godine.
