O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Paris MoU CIC 2024: 30 brodova zadržano zbog kršenja prava pomoraca

Iako se većina brodova pokazala usklađenom s MLC-om, čak 30 brodova je zadržano zbog nepravilnosti vezanih uz plaće i ugovore pomoraca

Paris MoU objavio je izvješće o Ciljanoj Inspekcijskoj Kampanji (CIC) 2024. usmjerenoj na plaće i ugovore o zapošljavanju pomoraca (SEAs), koju su u razdoblju od 1. rujna do 30. studenog 2024. proveli zajedno s Tokyo MoU-om. Ukupno je pregledano 3863 broda, a 30 ih je zadržano zbog nedostataka povezanih s CIC temom, što čini stopu zadržavanja od 0,78%.

Kampanja se fokusirala na usklađenost s određenim odredbama MLC-a, 2006. Tokyo MoU je, u suradnji s Paris MoU-om, razvio upitnik s 10 ključnih pitanja koje su inspektori morali provjeriti tijekom pregleda. Svaki brod je ispunio samo jedan upitnik, bez obzira na broj pregleda u razdoblju trajanja kampanje.

Pitanja CIC upitnika bila su:

  1. Ima li pomorac SEA potpisan i od strane brodara ili njegovog predstavnika?
  2. Može li pomorac pristupiti informacijama o uvjetima zaposlenja na brodu?
  3. Jesu li standardni obrasci ugovora i dijelovi kolektivnih ugovora dostupni na engleskom jeziku?
  4. Uključuje li ugovor o radu sve propisane elemente iz MLC-a, 2006?
  5. Jesu li podaci u ugovoru usklađeni s MLC-om?
  6. Isplaćuju li se plaće najmanje jednom mjesečno?
  7. Dobivaju li pomorci mjesečne izvještaje o stanju računa i isplaćenim plaćama?
  8. Jesu li isplate u skladu s CBA-om ili SEA-om?
  9. Jesu li odbici od plaće u skladu s MLC-om?
    10A. Postoji li dokaz o financijskom osiguranju za slučaj smrti i trajnog invaliditeta?
    10B. Postoji li dokaz o financijskom osiguranju za repatrijaciju?
Foto: Paris MoU/Safety4Sea

Ključni nalazi kampanje:

  • Najveća usklađenost (99,7%) bila je na pitanje o isplati plaća najmanje jednom mjesečno.
  • Druga po redu (99,3%) bila je o dostavi izvještaja o plaćama.
  • Obje su imale visoku usklađenost, ali i 7 ukupnih zadržavanja.
  • Ukupna prosječna usklađenost bila je 98,7%.
  • Najmanja usklađenost zabilježena je kod pitanja uključuje li SEA sve obvezne elemente (2,8% negativnih odgovora).
  • Slijedi pitanje o dostupnosti informacija o uvjetima rada (2,7% negativnih odgovora).

Detekcija prema tipu broda:

  • General cargoi/multipurpose brodovi imali su najviše zadržavanja (57,1%), slijede bulk carrieri (19%) i tankeri (9,5%).
  • Brodovi mlađi od 6 godina imali su 0% zadržavanja, dok su najgori bili brodovi stari 25–30 godina (26,8%).

Zastave s najviše nedostataka:

  • Liberija (81 ili 14,9% od ukupnog broja),
  • Marshallovi otoci (74 / 13,6%),
  • Panama (68 / 12,5%),
  • Malta (54 / 9,9%).

Najviše CIC povezanih zadržavanja imali su brodovi pod zastavom Paname (7 ili 23,3%), zatim Tanzanije (6 / 20%), Liberije i Malte (po 5 / 16,7%).

Zastave su bile iz svih kategorija Paris MoU liste (bijela, siva, crna), tako da nije utvrđen jasan obrazac. Niti je utvrđeno da li je ratifikacija MLC-a 2006. utjecala na rezultate.

Foto: Paris MoU/Safety4Sea

Analiza odgovora i zadržavanja:

  • Pitanje 1 (potpisani SEA) imalo je treći najveći broj negativnih odgovora (72), ali najviše zadržavanja (6).
  • Pitanje 4 (sadržaj SEA-a) imalo je najviše negativnih odgovora (107) i 4 zadržavanja.
  • Pitanje 6 (mjesečna isplata plaća) imalo je visoku usklađenost, ali ipak 4 zadržavanja.

Analiza nedostataka (uključujući ISM):
Nedostaci u vezi s MLC-om porasli su u odnosu na 2023., ponajviše zato što su SEA dokumenti detaljnije provjeravani tijekom proširenih inspekcija.

Jedini RO povezani nedostatak (financijsko osiguranje) zabilježen je na više od 37 godina starom general cargo brodu pod zastavom Tanzanije. Zbog malog broja takvih slučajeva, RO podaci uklonjeni su iz tablica.

Cjeloviti izvještaj o CIC inspekciji pročitajte ovdje.

Iako se većina brodova pokazala usklađenom s MLC-om, čak 30 brodova je zadržano zbog nepravilnosti vezanih uz plaće i ugovore pomoraca

Paris MoU objavio je izvješće o Ciljanoj Inspekcijskoj Kampanji (CIC) 2024. usmjerenoj na plaće i ugovore o zapošljavanju pomoraca (SEAs), koju su u razdoblju od 1. rujna do 30. studenog 2024. proveli zajedno s Tokyo MoU-om. Ukupno je pregledano 3863 broda, a 30 ih je zadržano zbog nedostataka povezanih s CIC temom, što čini stopu zadržavanja od 0,78%.

Kampanja se fokusirala na usklađenost s određenim odredbama MLC-a, 2006. Tokyo MoU je, u suradnji s Paris MoU-om, razvio upitnik s 10 ključnih pitanja koje su inspektori morali provjeriti tijekom pregleda. Svaki brod je ispunio samo jedan upitnik, bez obzira na broj pregleda u razdoblju trajanja kampanje.

Pitanja CIC upitnika bila su:

  1. Ima li pomorac SEA potpisan i od strane brodara ili njegovog predstavnika?
  2. Može li pomorac pristupiti informacijama o uvjetima zaposlenja na brodu?
  3. Jesu li standardni obrasci ugovora i dijelovi kolektivnih ugovora dostupni na engleskom jeziku?
  4. Uključuje li ugovor o radu sve propisane elemente iz MLC-a, 2006?
  5. Jesu li podaci u ugovoru usklađeni s MLC-om?
  6. Isplaćuju li se plaće najmanje jednom mjesečno?
  7. Dobivaju li pomorci mjesečne izvještaje o stanju računa i isplaćenim plaćama?
  8. Jesu li isplate u skladu s CBA-om ili SEA-om?
  9. Jesu li odbici od plaće u skladu s MLC-om?
    10A. Postoji li dokaz o financijskom osiguranju za slučaj smrti i trajnog invaliditeta?
    10B. Postoji li dokaz o financijskom osiguranju za repatrijaciju?
Foto: Paris MoU/Safety4Sea

Ključni nalazi kampanje:

  • Najveća usklađenost (99,7%) bila je na pitanje o isplati plaća najmanje jednom mjesečno.
  • Druga po redu (99,3%) bila je o dostavi izvještaja o plaćama.
  • Obje su imale visoku usklađenost, ali i 7 ukupnih zadržavanja.
  • Ukupna prosječna usklađenost bila je 98,7%.
  • Najmanja usklađenost zabilježena je kod pitanja uključuje li SEA sve obvezne elemente (2,8% negativnih odgovora).
  • Slijedi pitanje o dostupnosti informacija o uvjetima rada (2,7% negativnih odgovora).

Detekcija prema tipu broda:

  • General cargoi/multipurpose brodovi imali su najviše zadržavanja (57,1%), slijede bulk carrieri (19%) i tankeri (9,5%).
  • Brodovi mlađi od 6 godina imali su 0% zadržavanja, dok su najgori bili brodovi stari 25–30 godina (26,8%).

Zastave s najviše nedostataka:

  • Liberija (81 ili 14,9% od ukupnog broja),
  • Marshallovi otoci (74 / 13,6%),
  • Panama (68 / 12,5%),
  • Malta (54 / 9,9%).

Najviše CIC povezanih zadržavanja imali su brodovi pod zastavom Paname (7 ili 23,3%), zatim Tanzanije (6 / 20%), Liberije i Malte (po 5 / 16,7%).

Zastave su bile iz svih kategorija Paris MoU liste (bijela, siva, crna), tako da nije utvrđen jasan obrazac. Niti je utvrđeno da li je ratifikacija MLC-a 2006. utjecala na rezultate.

Foto: Paris MoU/Safety4Sea

Analiza odgovora i zadržavanja:

  • Pitanje 1 (potpisani SEA) imalo je treći najveći broj negativnih odgovora (72), ali najviše zadržavanja (6).
  • Pitanje 4 (sadržaj SEA-a) imalo je najviše negativnih odgovora (107) i 4 zadržavanja.
  • Pitanje 6 (mjesečna isplata plaća) imalo je visoku usklađenost, ali ipak 4 zadržavanja.

Analiza nedostataka (uključujući ISM):
Nedostaci u vezi s MLC-om porasli su u odnosu na 2023., ponajviše zato što su SEA dokumenti detaljnije provjeravani tijekom proširenih inspekcija.

Jedini RO povezani nedostatak (financijsko osiguranje) zabilježen je na više od 37 godina starom general cargo brodu pod zastavom Tanzanije. Zbog malog broja takvih slučajeva, RO podaci uklonjeni su iz tablica.

Cjeloviti izvještaj o CIC inspekciji pročitajte ovdje.

MOŽE VAS ZANIMATI