Tri giganta – japanski MOL, malezijski Petronas i nacionalni brodar MISC – udružili su snage u novoj zajedničkoj kompaniji pod nazivom Jules Nautica, koja će se baviti izgradnjom i operacijom brodova za prijevoz tekućeg ugljičnog dioksida (LCO₂).
Kako navodi Splash247, cilj ove nove tvrtke je postati vodeći brodar specijaliziran za LCO₂, ključan segment u razvoju prekograničnih projekata za hvatanje i skladištenje ugljika (CCS) diljem Azijsko-pacifičke regije. Brodovi će služiti za prijevoz ugljičnog dioksida iz industrija koje emitiraju velike količine CO₂ prema odabranim lokacijama za trajno geološko skladištenje.
MOL, Petronas i MISC navode kako će Jules Nautica povezivati emisijske industrije i skladišne operatere u integrirani lanac opskrbe CO₂, s ciljem zadovoljavanja sve strožih regulatornih i ekoloških standarda.
Prvi korak već je učinjen – završena je FEED (Front-End Engineering Design) studija za brod kapaciteta 62.000 m³ koji je razvila kineska tvrtka SDARI (Shanghai Merchant Ship Design and Research Institute). Riječ je o jednom od tehnološki najnaprednijih niskotlačnih i niskotemperaturnih LCO₂ brodova, koji je dobio preliminarno odobrenje klasifikacijskog društva DNV.
Predsjednik MOL-a Takeshi Hashimoto naglasio je kako ova suradnja pokazuje koliko je važno partnerstvo u pomorstvu za uspješnu provedbu CCS projekata: “Ovo je značajan korak prema dekarbonizaciji, ne samo za Maleziju i Japan, nego i šire. Naša zajednička inicijativa pomoći će u izgradnji održivog, ugljično neutralnog društva.”
U međuvremenu, još jedna japanska tvrtka – K Line Energy Shipping – i singapurski Yinson Production najavili su sličan projekt usmjeren na razvoj plovećih jedinica za skladištenje CO₂, kao i brodova za prijevoz LCO₂ za europska tržišta.