O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Satelitske snimke otkrivaju naftnu mrlju nakon sudara tankera u Hormuškom tjesnacu

Greenpeace MENA objavio je analizu satelitskih snimaka iz Omanskog zaljeva koja ukazuje na moguću naftnu mrlju u blizini mjesta sudara dvaju tankera – Front Eagle i Adalynn – koji su se sudarili oko 24 nautičke milje od obale Ujedinjenih Arapskih Emirata, nedaleko od Khor Fakkana i strateški važne tjesnac Hormuz.

Prema Greenpeaceu, mrlja se prostire na površini do 1.500 hektara, a tanker Adalynn je, iako je bio službeno naveden kao u ballast stanju, zapravo prevozio oko 70.000 tona sirove nafte, što je potvrđeno analizom gaza broda koji je bio na 9,3 metra, piše The Maritime Executive.

U sukobu mišljenja, Ministarstvo energetike i infrastrukture UAE-a tvrdi da je riječ o “manjoj šteti na trupu” i “ograničenom izlijevanju”, dok Greenpeace poziva na hitnu reakciju i transparentnost u procjeni i sanaciji mogućih posljedica. “Zaštita okoliša mora biti prioritet na razini nacionalne i regionalne sigurnosti,” poručila je Farah Al Hattab iz Greenpeacea.

Tvrtka Windward, koja analizira podatke o pomorskom prometu pomoću umjetne inteligencije, iznijela je zabrinutost zbog “sustavnog elektroničkog ometanja navigacijskih sustava”, uključujući GPS i AIS signale u regiji. Ističu da se posljednjih dana gotovo 970 brodova dnevno suočilo s takvim smetnjama, što povećava sigurnosni rizik.

CEO Frontlinea, Lars Barstad, čiji je brod Front Eagle sudjelovao u sudaru, rekao je u New Yorku kako nemaju podatke o GPS ometanju te da su “navigacijski sustavi na brodu višestruko osigurani”, dodajući da je “incident prošao relativno dobro”.

Do sudara je došlo 17. lipnja oko 01:30 po lokalnom vremenu, a preliminarna istraga UAE vlasti ukazuje na moguću pogrešku u navigaciji. Požar koji je izbio na Adalynnu je u međuvremenu ugašen.

Greenpeace MENA objavio je analizu satelitskih snimaka iz Omanskog zaljeva koja ukazuje na moguću naftnu mrlju u blizini mjesta sudara dvaju tankera – Front Eagle i Adalynn – koji su se sudarili oko 24 nautičke milje od obale Ujedinjenih Arapskih Emirata, nedaleko od Khor Fakkana i strateški važne tjesnac Hormuz.

Prema Greenpeaceu, mrlja se prostire na površini do 1.500 hektara, a tanker Adalynn je, iako je bio službeno naveden kao u ballast stanju, zapravo prevozio oko 70.000 tona sirove nafte, što je potvrđeno analizom gaza broda koji je bio na 9,3 metra, piše The Maritime Executive.

U sukobu mišljenja, Ministarstvo energetike i infrastrukture UAE-a tvrdi da je riječ o “manjoj šteti na trupu” i “ograničenom izlijevanju”, dok Greenpeace poziva na hitnu reakciju i transparentnost u procjeni i sanaciji mogućih posljedica. “Zaštita okoliša mora biti prioritet na razini nacionalne i regionalne sigurnosti,” poručila je Farah Al Hattab iz Greenpeacea.

Tvrtka Windward, koja analizira podatke o pomorskom prometu pomoću umjetne inteligencije, iznijela je zabrinutost zbog “sustavnog elektroničkog ometanja navigacijskih sustava”, uključujući GPS i AIS signale u regiji. Ističu da se posljednjih dana gotovo 970 brodova dnevno suočilo s takvim smetnjama, što povećava sigurnosni rizik.

CEO Frontlinea, Lars Barstad, čiji je brod Front Eagle sudjelovao u sudaru, rekao je u New Yorku kako nemaju podatke o GPS ometanju te da su “navigacijski sustavi na brodu višestruko osigurani”, dodajući da je “incident prošao relativno dobro”.

Do sudara je došlo 17. lipnja oko 01:30 po lokalnom vremenu, a preliminarna istraga UAE vlasti ukazuje na moguću pogrešku u navigaciji. Požar koji je izbio na Adalynnu je u međuvremenu ugašen.

MOŽE VAS ZANIMATI