OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Nuklearni pogon na moru: IMO kreće u izmjene zastarjelih propisa

IMO je službeno započeo proces izrade modernih međunarodnih pravila za sigurnu primjenu civilnog nuklearnog pogona u brodarstvu

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) službeno je pokrenula proces revizije zastarjelih propisa koji se odnose na sigurnost nuklearno pogonjenih trgovačkih brodova.

Kako navodi Splash247, na 110. zasjedanju Odbora za pomorsku sigurnost (MSC 110), više zemalja članica i nevladinih organizacija zatražilo je ažuriranje Kodeksa sigurnosti za nuklearne trgovačke brodove (Rezolucija A.491) te odgovarajućih dijelova SOLAS konvencije. Odbor je odobrio prijedlog, a izrada novih pravila povjerena je Pododboru za projektiranje i izgradnju brodova (SDC), koji će započeti rad već u siječnju 2026., ako to bude tehnički izvedivo.

Poseban naglasak stavljen je na potrebu da nova pravila ne budu ograničena samo na tehnologiju tlačnih vodnih reaktora (PWR) s izravnim parnim pogonom, već da obuhvate i suvremene koncepte poput “all-electric” brodova i reaktora nove generacije.

Tijekom zasjedanja MSC-a, Svjetski institut za nuklearni transport (WNTI) održao je prezentaciju u kojoj je Mikal Bøe, izvršni direktor tvrtke CORE POWER, zahvalio IMO-u na odluci i pozdravio jačanje suradnje između IMO-a i Međunarodne agencije za atomsku energiju (IAEA).

“Ovo je važan korak prema stvaranju međunarodnog regulatornog okvira koji će osigurati sigurnost i pouzdanost civilne primjene nuklearne energije na moru,” poručio je Bøe.

IAEA će krajem ove godine pokrenuti projekt ATLAS (Atomic Technology Licensed for Application at Sea), koji za cilj ima razvoj regulatornih modela za implementaciju nuklearne propulzije i plutajućih nuklearnih elektrana.

IMO je službeno započeo proces izrade modernih međunarodnih pravila za sigurnu primjenu civilnog nuklearnog pogona u brodarstvu

Međunarodna pomorska organizacija (IMO) službeno je pokrenula proces revizije zastarjelih propisa koji se odnose na sigurnost nuklearno pogonjenih trgovačkih brodova.

Kako navodi Splash247, na 110. zasjedanju Odbora za pomorsku sigurnost (MSC 110), više zemalja članica i nevladinih organizacija zatražilo je ažuriranje Kodeksa sigurnosti za nuklearne trgovačke brodove (Rezolucija A.491) te odgovarajućih dijelova SOLAS konvencije. Odbor je odobrio prijedlog, a izrada novih pravila povjerena je Pododboru za projektiranje i izgradnju brodova (SDC), koji će započeti rad već u siječnju 2026., ako to bude tehnički izvedivo.

Poseban naglasak stavljen je na potrebu da nova pravila ne budu ograničena samo na tehnologiju tlačnih vodnih reaktora (PWR) s izravnim parnim pogonom, već da obuhvate i suvremene koncepte poput “all-electric” brodova i reaktora nove generacije.

Tijekom zasjedanja MSC-a, Svjetski institut za nuklearni transport (WNTI) održao je prezentaciju u kojoj je Mikal Bøe, izvršni direktor tvrtke CORE POWER, zahvalio IMO-u na odluci i pozdravio jačanje suradnje između IMO-a i Međunarodne agencije za atomsku energiju (IAEA).

“Ovo je važan korak prema stvaranju međunarodnog regulatornog okvira koji će osigurati sigurnost i pouzdanost civilne primjene nuklearne energije na moru,” poručio je Bøe.

IAEA će krajem ove godine pokrenuti projekt ATLAS (Atomic Technology Licensed for Application at Sea), koji za cilj ima razvoj regulatornih modela za implementaciju nuklearne propulzije i plutajućih nuklearnih elektrana.

MOŽE VAS ZANIMATI