OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Spajanje dva giganta: Kina stvara najveće brodogradilište na svijetu

Kina ide korak dalje u jačanju svoje pomorske industrije: Shanghai Stock Exchange odobrila je dugo očekivano spajanje China State Shipbuilding Corporationa (CSSC) i China Shipbuilding Industry Corporationa (CSIC), čime nastaje najveći brodograđevni div na svijetu.

Prema planu objavljenom 2024. godine, CSSC će izdati nove dionice kako bi preuzeo udjele dioničara CSIC-a. Vrijednost transakcije iznosi 115,2 milijarde juana (oko 16 milijardi američkih dolara), što premašuje polovicu ukupne imovine svake tvrtke, navodi gCaptain.

Nakon dovršetka procesa, CSIC će biti povučen s burze, a CSSC će preuzeti svu njegovu imovinu, obveze, ugovore i zaposlenike. Kombinirani entitet imat će imovinu vrijednu oko 400 milijardi juana (56 milijardi dolara) i godišnje prihode od približno 130 milijardi juana.

Iako se često spominje kako su CSSC i CSIC već bili spojeni 2019. u državno kontroliranu China State Shipbuilding Group, pravni i tržišni entiteti nastavili su djelovati zasebno sve do sada. Ovim potezom, CSSC postaje jedini pravni i operativni nasljednik oba brodogradilišta.

Prema podacima Clarksona, u 2024. godini ove su dvije kompanije zajedno ugovorile 257 brodova ukupne nosivosti 28,61 milijuna DWT, što čini gotovo 17% svjetskih narudžbi. Time Kina dodatno učvršćuje vodeću poziciju u globalnoj brodogradnji.

Po završetku spajanja, China State Shipbuilding Group zadržat će oko 49% vlasništva u novoformiranoj tvrtki, koja će nastaviti poslovati pod imenom CSSC.

Iako je burzovno povjerenstvo dalo zeleno svjetlo, transakcija još uvijek čeka odobrenja regulatornih tijela izvan burze kako bi postala pravno važeća.

Kina ide korak dalje u jačanju svoje pomorske industrije: Shanghai Stock Exchange odobrila je dugo očekivano spajanje China State Shipbuilding Corporationa (CSSC) i China Shipbuilding Industry Corporationa (CSIC), čime nastaje najveći brodograđevni div na svijetu.

Prema planu objavljenom 2024. godine, CSSC će izdati nove dionice kako bi preuzeo udjele dioničara CSIC-a. Vrijednost transakcije iznosi 115,2 milijarde juana (oko 16 milijardi američkih dolara), što premašuje polovicu ukupne imovine svake tvrtke, navodi gCaptain.

Nakon dovršetka procesa, CSIC će biti povučen s burze, a CSSC će preuzeti svu njegovu imovinu, obveze, ugovore i zaposlenike. Kombinirani entitet imat će imovinu vrijednu oko 400 milijardi juana (56 milijardi dolara) i godišnje prihode od približno 130 milijardi juana.

Iako se često spominje kako su CSSC i CSIC već bili spojeni 2019. u državno kontroliranu China State Shipbuilding Group, pravni i tržišni entiteti nastavili su djelovati zasebno sve do sada. Ovim potezom, CSSC postaje jedini pravni i operativni nasljednik oba brodogradilišta.

Prema podacima Clarksona, u 2024. godini ove su dvije kompanije zajedno ugovorile 257 brodova ukupne nosivosti 28,61 milijuna DWT, što čini gotovo 17% svjetskih narudžbi. Time Kina dodatno učvršćuje vodeću poziciju u globalnoj brodogradnji.

Po završetku spajanja, China State Shipbuilding Group zadržat će oko 49% vlasništva u novoformiranoj tvrtki, koja će nastaviti poslovati pod imenom CSSC.

Iako je burzovno povjerenstvo dalo zeleno svjetlo, transakcija još uvijek čeka odobrenja regulatornih tijela izvan burze kako bi postala pravno važeća.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific