OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Zadržavanja brodova u 2024. donijele gubitke od 188 milijuna dolara

Prema podacima RightShip-a, u 2024. godini zabilježeno je više od 12.540 dana zadržavanja brodova u lukama – što je charterere koštalo najmanje 188 milijuna dolara. No, ti gubici ne staju na brojkama – svaki zaustavljeni brod stvara kašnjenja u isporukama, raskida ugovore i narušava odnose s klijentima.

Inspekcijska aktivnost u lukama porasla je za 28 %, broj prijavljenih nedostataka za 54 %, a detencija za čak 34 %. Tržište postaje sve rizičnije, a tolerancija na greške sve manja.

Foto: Rightship

Kašnjenje više nije tehnička smetnja, već ozbiljna prijetnja opskrbnim lancima.

U industrijama poput kemijske, energetske ili rasutog tereta, posljedice su razorne. U kemijskom sektoru, gdje više stranaka dijeli tankove i brodove, jedan dan kašnjenja može rezultirati ugovornim penalima ili zaustavljanjem proizvodnje. U energetici, gdje vrijeme utovara i iskrcaja diktira cijene, nedostatak dostupnog i usklađenog tonažnog kapaciteta povećava pritisak. LNG brodovi, zbog posebnih sigurnosnih protokola i terminalske kompatibilnosti, zahtijevaju još preciznije planiranje.

Suhi teret dodatno komplicira činjenica da velik broj brodova upravljaju mali operateri – njih preko 3.700 upravlja flotama manjim od pet brodova. To znači da svaki zastoj ima veći udarac po operativne i financijske tokove.

Što se može učiniti?
Iako globalna neizvjesnost (ratna žarišta, sankcije, ESG regulative) ostaje izvan kontrole charterera, moguće je smanjiti rizik kvalitetnijim odabirom broda. Ključno je imati:

  • konzistentne i temeljite procjene brodova
  • rano prepoznavanje upozoravajućih signala
  • pristup točnim i ažurnim podacima

U vremenu kada jedno kašnjenje može uzdrmati čitavu industriju, jasnoća i brzina u odlučivanju nisu prednost – već nužnost.

Prema podacima RightShip-a, u 2024. godini zabilježeno je više od 12.540 dana zadržavanja brodova u lukama – što je charterere koštalo najmanje 188 milijuna dolara. No, ti gubici ne staju na brojkama – svaki zaustavljeni brod stvara kašnjenja u isporukama, raskida ugovore i narušava odnose s klijentima.

Inspekcijska aktivnost u lukama porasla je za 28 %, broj prijavljenih nedostataka za 54 %, a detencija za čak 34 %. Tržište postaje sve rizičnije, a tolerancija na greške sve manja.

Foto: Rightship

Kašnjenje više nije tehnička smetnja, već ozbiljna prijetnja opskrbnim lancima.

U industrijama poput kemijske, energetske ili rasutog tereta, posljedice su razorne. U kemijskom sektoru, gdje više stranaka dijeli tankove i brodove, jedan dan kašnjenja može rezultirati ugovornim penalima ili zaustavljanjem proizvodnje. U energetici, gdje vrijeme utovara i iskrcaja diktira cijene, nedostatak dostupnog i usklađenog tonažnog kapaciteta povećava pritisak. LNG brodovi, zbog posebnih sigurnosnih protokola i terminalske kompatibilnosti, zahtijevaju još preciznije planiranje.

Suhi teret dodatno komplicira činjenica da velik broj brodova upravljaju mali operateri – njih preko 3.700 upravlja flotama manjim od pet brodova. To znači da svaki zastoj ima veći udarac po operativne i financijske tokove.

Što se može učiniti?
Iako globalna neizvjesnost (ratna žarišta, sankcije, ESG regulative) ostaje izvan kontrole charterera, moguće je smanjiti rizik kvalitetnijim odabirom broda. Ključno je imati:

  • konzistentne i temeljite procjene brodova
  • rano prepoznavanje upozoravajućih signala
  • pristup točnim i ažurnim podacima

U vremenu kada jedno kašnjenje može uzdrmati čitavu industriju, jasnoća i brzina u odlučivanju nisu prednost – već nužnost.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific