OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

EU uvodi pravila za vodik s niskim emisijama: novi smjer za zelenu energiju

EU-ova odluka otvara vrata ulaganju u brodove na niskougljični vodik i razvoj infrastrukture za prijevoz CO₂

Europska komisija donijela je akt kojim postavlja jasne smjernice za definiranje niskougljičnog vodika – goriva koje bi trebalo igrati ključnu ulogu u energetskoj tranziciji i dekarbonizaciji pomorskog prometa, piše Safety4Sea.

Prema novim pravilima, vodik će se smatrati niskougljičnim samo ako osigurava najmanje 70% manju emisiju stakleničkih plinova u usporedbi s fosilnim gorivima bez sustava za smanjenje emisija. To uključuje proizvodnju vodika iz prirodnog plina uz korištenje tehnologije za hvatanje i skladištenje ugljika (CCUS), kao i proizvodnju korištenjem niskougljične električne energije.

Značajan naglasak stavljen je na fleksibilnost – države članice mogu prilagoditi pristup ovisno o svojoj energetskoj strukturi. Ograničenje u udjelu obnovljive energije definirano je posebnim dokumentom – Direktivom o obnovljivoj energiji – koja koristi prosječne godišnje vrijednosti.

Pomorska poveznica: CO₂ kao novi teret

S porastom interesa za tehnologije hvatanja i skladištenja CO₂, očekuje se i rast potrebe za specijaliziranim brodovima za prijevoz ukapljenog ugljikovog dioksida (LCO₂). Ova nova tržišna niša mogla bi donijeti značajan poticaj brodogradnji i logistici unutar EU, posebno za luke i operatore koji se brzo prilagode novim zahtjevima.

Metan i LNG pod povećalom

Europska komisija paralelno radi na učinkovitijem provođenju nove regulative o metanu, s ciljem smanjenja emisija iz pomorskih LNG pogona. Prema podacima ICCT-a, stvarni metanski ispusti kod LNG motora četverotaktnog dizajna dosežu i 6,4%, dok trenutačni EU propisi predviđaju samo 3,1%.

Nuklearna energija u planu za vodik

Komisija najavljuje javnu konzultaciju za 2026. godinu o korištenju ugovora o kupnji električne energije iz nuklearnih izvora za proizvodnju vodika, čime se dodatno širi paleta tehnologija koje mogu doprinijeti ciljevima dekarbonizacije.

Sljedeći koraci

Akti će biti poslani Europskom parlamentu i Vijeću na dvomjesečno razmatranje. Mogu ih ili prihvatiti ili odbaciti, bez prava izmjene. Istovremeno, pokrenut je i mehanizam za vodik u sklopu nove EU platforme za energiju i sirovine, osmišljen za povezivanje proizvođača i kupaca te lakši pristup informacijama i financiranju.

EU-ova odluka otvara vrata ulaganju u brodove na niskougljični vodik i razvoj infrastrukture za prijevoz CO₂

Europska komisija donijela je akt kojim postavlja jasne smjernice za definiranje niskougljičnog vodika – goriva koje bi trebalo igrati ključnu ulogu u energetskoj tranziciji i dekarbonizaciji pomorskog prometa, piše Safety4Sea.

Prema novim pravilima, vodik će se smatrati niskougljičnim samo ako osigurava najmanje 70% manju emisiju stakleničkih plinova u usporedbi s fosilnim gorivima bez sustava za smanjenje emisija. To uključuje proizvodnju vodika iz prirodnog plina uz korištenje tehnologije za hvatanje i skladištenje ugljika (CCUS), kao i proizvodnju korištenjem niskougljične električne energije.

Značajan naglasak stavljen je na fleksibilnost – države članice mogu prilagoditi pristup ovisno o svojoj energetskoj strukturi. Ograničenje u udjelu obnovljive energije definirano je posebnim dokumentom – Direktivom o obnovljivoj energiji – koja koristi prosječne godišnje vrijednosti.

Pomorska poveznica: CO₂ kao novi teret

S porastom interesa za tehnologije hvatanja i skladištenja CO₂, očekuje se i rast potrebe za specijaliziranim brodovima za prijevoz ukapljenog ugljikovog dioksida (LCO₂). Ova nova tržišna niša mogla bi donijeti značajan poticaj brodogradnji i logistici unutar EU, posebno za luke i operatore koji se brzo prilagode novim zahtjevima.

Metan i LNG pod povećalom

Europska komisija paralelno radi na učinkovitijem provođenju nove regulative o metanu, s ciljem smanjenja emisija iz pomorskih LNG pogona. Prema podacima ICCT-a, stvarni metanski ispusti kod LNG motora četverotaktnog dizajna dosežu i 6,4%, dok trenutačni EU propisi predviđaju samo 3,1%.

Nuklearna energija u planu za vodik

Komisija najavljuje javnu konzultaciju za 2026. godinu o korištenju ugovora o kupnji električne energije iz nuklearnih izvora za proizvodnju vodika, čime se dodatno širi paleta tehnologija koje mogu doprinijeti ciljevima dekarbonizacije.

Sljedeći koraci

Akti će biti poslani Europskom parlamentu i Vijeću na dvomjesečno razmatranje. Mogu ih ili prihvatiti ili odbaciti, bez prava izmjene. Istovremeno, pokrenut je i mehanizam za vodik u sklopu nove EU platforme za energiju i sirovine, osmišljen za povezivanje proizvođača i kupaca te lakši pristup informacijama i financiranju.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific