OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

ClassNK: Većina PSC zadržavanja zbog loše protupožarne zaštite

U najnovijem izvješću ClassNK-a, protupožarna oprema, LSA sustavi i ISM nepravilnosti ističu se kao ključni razlozi zadržavanja brodova u lukama tijekom 2024. godine

Japanska klasifikacijska kuća ClassNK objavila je svoje godišnje izvješće o inspekcijama Port State Controla (PSC), u kojem donosi pregled najčešćih nedostataka zabilježenih na brodovima tijekom 2024. godine. Podaci obuhvaćaju inspekcije provedene u različitim zemljama svijeta, s naglaskom na ozbiljne manjkavosti koje su rezultirale zadržavanjem brodova, piše Safety4Sea.

U 2024. godini zabilježeno je ukupno 1.448 nedostataka koji su doveli do zadržavanja, uz 381 slučaj zadržavanja brodova pod klasom NK. Među tipovima brodova, bulk carrieri su bili najzastupljeniji s 4.138 registriranih jedinica i 236 zadržavanja (stopa zadržavanja 5,7%). General cargo brodovi imali su 740 jedinica i 56 zadržavanja (7,6%), dok su kontejnerski brodovi imali 701 jedinicu i samo 20 zadržavanja (2,9%).

Foto: ClassNIK/Safety4Sea

Najčešće kategorije nedostataka bile su:

  • Protupožarna sigurnost (Fire Safety):
    Najčešći uzroci zadržavanja uključivali su istrošene, korodirane ili oštećene cijevi na fiksnim sustavima za gašenje požara, kao i neispravne sustave. Uočeni su i problemi s vatrootpornim vratima – vrata koja se ne zatvaraju automatski, imaju nepropisne držače ili se ne mogu zaključati na siguran način.
  • Sredstva za spašavanje (LSA):
    Zabilježeni su problemi s čamcima za spašavanje i brodicama za spašavanje koji nisu mogli pokrenuti motore, s neispravnim ili loše održavanim baterijama te s neispravnim mehanizmima za ispuštanje pod opterećenjem.
  • ISM Code:
    Povrede Međunarodnog kodeksa za sigurnosno upravljanje (ISM) također su bile značajan uzrok zadržavanja, posebice u kontekstu dokumentacije i provedbe sigurnosnih procedura.
Foto: ClassNK/Safety4Sea

Važno je istaknuti kako od 1. siječnja 2026. stupaju na snagu nove izmjene LSA Kodeksa, prema IMO rezoluciji MSC.563(108), koje uključuju strože zahtjeve za ispitivanje prsluka za spašavanje i brodica. Poseban naglasak stavlja se na performanse u vodi te sigurnost sustava za ispuštanje.

U najnovijem izvješću ClassNK-a, protupožarna oprema, LSA sustavi i ISM nepravilnosti ističu se kao ključni razlozi zadržavanja brodova u lukama tijekom 2024. godine

Japanska klasifikacijska kuća ClassNK objavila je svoje godišnje izvješće o inspekcijama Port State Controla (PSC), u kojem donosi pregled najčešćih nedostataka zabilježenih na brodovima tijekom 2024. godine. Podaci obuhvaćaju inspekcije provedene u različitim zemljama svijeta, s naglaskom na ozbiljne manjkavosti koje su rezultirale zadržavanjem brodova, piše Safety4Sea.

U 2024. godini zabilježeno je ukupno 1.448 nedostataka koji su doveli do zadržavanja, uz 381 slučaj zadržavanja brodova pod klasom NK. Među tipovima brodova, bulk carrieri su bili najzastupljeniji s 4.138 registriranih jedinica i 236 zadržavanja (stopa zadržavanja 5,7%). General cargo brodovi imali su 740 jedinica i 56 zadržavanja (7,6%), dok su kontejnerski brodovi imali 701 jedinicu i samo 20 zadržavanja (2,9%).

Foto: ClassNIK/Safety4Sea

Najčešće kategorije nedostataka bile su:

  • Protupožarna sigurnost (Fire Safety):
    Najčešći uzroci zadržavanja uključivali su istrošene, korodirane ili oštećene cijevi na fiksnim sustavima za gašenje požara, kao i neispravne sustave. Uočeni su i problemi s vatrootpornim vratima – vrata koja se ne zatvaraju automatski, imaju nepropisne držače ili se ne mogu zaključati na siguran način.
  • Sredstva za spašavanje (LSA):
    Zabilježeni su problemi s čamcima za spašavanje i brodicama za spašavanje koji nisu mogli pokrenuti motore, s neispravnim ili loše održavanim baterijama te s neispravnim mehanizmima za ispuštanje pod opterećenjem.
  • ISM Code:
    Povrede Međunarodnog kodeksa za sigurnosno upravljanje (ISM) također su bile značajan uzrok zadržavanja, posebice u kontekstu dokumentacije i provedbe sigurnosnih procedura.
Foto: ClassNK/Safety4Sea

Važno je istaknuti kako od 1. siječnja 2026. stupaju na snagu nove izmjene LSA Kodeksa, prema IMO rezoluciji MSC.563(108), koje uključuju strože zahtjeve za ispitivanje prsluka za spašavanje i brodica. Poseban naglasak stavlja se na performanse u vodi te sigurnost sustava za ispuštanje.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific