Nafta vrijedna desetke milijuna dolara preusmjerava se s UN-ovog tankera bez dogovora, dok posada i održavanje ostaju na teret međunarodne zajednice.
Nakon višegodišnje zabrinutosti za sigurnost plutajućeg skladišnog broda FSO Safer, koji je godinama bio prijetnja okolišu zbog zapuštenosti i nestabilnog tereta, UN je 2022. preuzeo inicijativu i sirovu naftu s broda prebacio na tanker VLCC Yemen. No, čini se da je novo plovilo sada središte nove afere – ilegalnog pretovara nafte koju nadziru Hutisti.
Kako navodi The Maritime Executive, VLCC tanker Yemen (IMO 9323948), sada trajno usidren u blizini Ras Ise, navodno je korišten za pretovar sirove nafte na manji tanker Seastar-1 (IMO 9163283), koji je 8. lipnja viđen kako iskrcava teret u istom području. Pritom je vrijednost sirove nafte na brodu – procijenjena na gotovo 80 milijuna dolara – postala izuzetno tražena roba nakon što su izraelski napadi oštetili rafinerije i infrastrukturu u luci Hodeidah.
Premda tanker „Yemen“ nominalno pripada jemenskoj državnoj tvrtki SEPOC, njegovo održavanje i posadu još uvijek plaća UN, što dodatno komplicira pitanje kontrole nad resursom. Iako je vlasništvo nad naftom predmet spora između SEPOC-a i Huta, nema jasnog dogovora o njezinoj prodaji, distribuciji ili upotrebi.
UN je već uputio prosvjed zbog ilegalnih transfera, sugerirajući da su članovi posade možda djelovali pod pritiskom. No, s obzirom na činjenicu da brod i teret nominalno pripadaju jemenskoj strani, mogućnosti međunarodnog nadzora su ograničene.
Situacija ponovno otvara pitanje koliko je održiva prisutnost međunarodne zajednice u zonama pod kontrolom pobunjeničkih skupina, gdje pomoć i resursi nerijetko završe kao sredstvo političkog ili vojnog utjecaja.