Najnovije izvješće INTERCARGO-a otkriva u kakvom su stanju sigurnost i performanse globalne flote bulkera tijekom 2024
Prema izvješću, indeks vozarina za suhi teret (BDI) pokazivao je veliku nestabilnost – s više od 2.100 bodova u srpnju 2024., pao je na 1.000 u prosincu, da bi se početkom 2025. spustio ispod 800.
Flota bulkera nastavila je rasti, s porastom broja aktivnih brodova od 6% u dvije godine. Iako je otpis brodova još uvijek nizak, očekuje se veći broj rezanja u 2026., kada se tržište počne stabilizirati, piše Safety4Sea.
Sigurnosni aspekti flote pokazuju napredak, ali i dalje postoje ozbiljne prijetnje. Od 2015. do 2024. izgubljeno je 20 bulkera (preko 10.000 DWT), s prosječnom starošću od 18,3 godine. Ukupno je izgubljeno 1,8 milijuna DWT, a likvefakcija i pomicanje tereta ostaju glavni uzroci tragedija. U istom razdoblju poginulo je 89 pomoraca.
Stopa ozljeda među posadama pokazuje blagi pad, ali trend je stagnirao od 2023.
Kada je riječ o klasifikacijskim društvima, 95,9% bulkera bilo je pod IACS klasom, s prosječnim brojem nedostataka po inspekciji (DPI) od 1,78, znatno boljim od brodova izvan IACS-a (DPI 5,66). ClassNK drži najveći tržišni udio s 34%.
Značajan porast zadržavanja bilježi se u nekim regijama. Australija prednjači po broju nedostataka po inspekciji (3,98), dok je Pariz MoU imao najvišu stopu zadržavanja brodova (5,3%), iznad globalnog prosjeka od 1,91%. Tokyo MoU proveo je najviše inspekcija (12.800), dok su Paris i Vina Del Mar slijedili s oko 4.000.
INTERCARGO-ova flota i dalje bilježi bolje rezultate od industrijskog prosjeka, kako u stopama zadržavanja tako i u broju nedostataka. P&I klubovi unutar International Group-a (IG) kontroliraju 81% tržišta, a brodovi pod njihovim pokrićem pokazuju niže DPI vrijednosti – 1,71 naspram 3,32 kod ostalih.