OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Kapetan tegljača koristio mobitel i zaspao – 16 barži se otkačilo u sudaru

Tegljač William B Klunk, koji je 17. travnja 2024. plovio nizvodno rijekom Mississippi s 22 natovarene barže, sudario se s baržama na privremenom vezu kod Baton Rougea. Prema izvješću američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), uzrok nesreće bila je kombinacija korištenja osobnog mobitela i umora pilota.

U nesreći su se 13 barži otkačile iz tova tegljača, dok su još tri barže isplivale iz vezanog područja. Ukupna šteta na brodovima i lučkoj infrastrukturi procjenjuje se na 810.000 dolara, piše gCaptain.

Istražitelji su analizirali snimke s brodskog sustava kamera i utvrdili da kapetan šest minuta prije udara nije napravio nikakve korekcije kursa ili brzine, a svega 40 sekundi prije udara gledao je svoj osobni mobitel.

Nedostatak sna kao ključni faktor

Analizom kapetanovog rasporeda utvrđeno je da je u 36 sati prije sudara spavao samo 4 sata u kontinuitetu te je u trenutku nesreće bio budan gotovo 18 sati. U izvješću se navodi kako umor dodatno povećava rizik od distrakcije i smanjuje sposobnost koncentracije, opažanja i višezadaćnosti.

Ovo je samo jedan u nizu incidenata koje je NTSB u posljednjim godinama povezao s korištenjem mobitela i umorom posade. Slične nesreće uključuju i udar tegljača John 3:16 u mol 2023. te sudar broda za rasuti teret Bunun Queen i broda za opskrbu Thunder 2022. kod Meksičkog zaljeva.

Tegljač William B Klunk, koji je 17. travnja 2024. plovio nizvodno rijekom Mississippi s 22 natovarene barže, sudario se s baržama na privremenom vezu kod Baton Rougea. Prema izvješću američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), uzrok nesreće bila je kombinacija korištenja osobnog mobitela i umora pilota.

U nesreći su se 13 barži otkačile iz tova tegljača, dok su još tri barže isplivale iz vezanog područja. Ukupna šteta na brodovima i lučkoj infrastrukturi procjenjuje se na 810.000 dolara, piše gCaptain.

Istražitelji su analizirali snimke s brodskog sustava kamera i utvrdili da kapetan šest minuta prije udara nije napravio nikakve korekcije kursa ili brzine, a svega 40 sekundi prije udara gledao je svoj osobni mobitel.

Nedostatak sna kao ključni faktor

Analizom kapetanovog rasporeda utvrđeno je da je u 36 sati prije sudara spavao samo 4 sata u kontinuitetu te je u trenutku nesreće bio budan gotovo 18 sati. U izvješću se navodi kako umor dodatno povećava rizik od distrakcije i smanjuje sposobnost koncentracije, opažanja i višezadaćnosti.

Ovo je samo jedan u nizu incidenata koje je NTSB u posljednjim godinama povezao s korištenjem mobitela i umorom posade. Slične nesreće uključuju i udar tegljača John 3:16 u mol 2023. te sudar broda za rasuti teret Bunun Queen i broda za opskrbu Thunder 2022. kod Meksičkog zaljeva.

MOŽE VAS ZANIMATI

Druga strana Kanade