Međunarodna brodarska komora (ICS), koja predstavlja više od 80% svjetske trgovačke flote, pozvala je Međunarodnu pomorsku organizaciju (IMO) da hitno pojasni ključne aspekte novog klimatskog okvira – Net-Zero Frameworka (NZF).
IMO je u travnju ove godine postigao povijesni dogovor o uvođenju prvog globalnog cjenovnog mehanizma za emisije u jednoj industriji – međunarodnom brodarstvu. ICS je taj iskorak snažno podržao, no ističu da je nužno pojednostaviti provedbu i osigurati jasne financijske poticaje, osobito za manje brodarske kompanije koje će teško nositi administrativne i troškovne terete, navodi Offshore Energy.
Dosadašnja rasprava, kažu iz ICS-a, bila je usredotočena na kazne za emisije, ali nedostaju konkretni poticaji za one koji ulažu u čista goriva i tehnologije. Bez jasnih nagrada, ni proizvođači goriva ni brodovlasnici neće imati dovoljno razloga za ulaganja u alternativne pogone i infrastrukturu.
ICS stoga poziva IMO da u listopadu, kada se očekuje službeno usvajanje NZF-a, predstavi konkretan plan poticaja. Potrebna je jasnoća oko standarda za zelena goriva, kako bi industrija dobila potrebnu sigurnost za ulaganja.
Glavni tajnik ICS-a, Thomas A. Kazakos, poručio je: “IMO mora u listopadu formalno usvojiti Net-Zero Framework i poslati jasnu poruku industriji. Potrebni su nam jednostavna pravila i jasni detalji o nagradama.”
Osim toga, ICS upozorava na rizik paralelnih sustava regulacije, kao što je europski sustav trgovine emisijama (EU ETS), koji bi mogao dovesti do dvostrukih troškova za brodare. ICS poziva EU da ukine svoj ETS čim IMO usvoji globalni NZF.
ICS je već predao prijedloge IMO-u, tražeći između ostalog da se riječ „may“ (može) zamijeni s „shall“ (mora) u ključnim odredbama – kako bi tržištu bila upućena jasna i obvezujuća poruka.
Zaključno, ICS ističe da bez globalno usklađenih i jednostavnih pravila, tranzicija brodarstva prema nultim emisijama neće biti ni brza ni učinkovita.