OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Stariji LNG tankeri povlače se s mora – tržište reciklaže u usponu

2025. godina već je premašila prošlogodišnji broj LNG brodova poslanih u rezalište, potvrđujući jasan zaokret industrije prema novijim i energetski učinkovitijim jedinicama

Tržište LNG prijevoznika suočeno je s padom spot vozarina, a sve više vlasnika odlučuje se na povlačenje starijih brodova, osobito onih pogonjenih parnim turbinama, koji su i tehnološki i ekonomski zastarjeli, piše Splash247.

Prema podacima brokera i analitičara, najnoviji primjeri dolaze iz Abu Dhabija – kompanija Adnoc Logistics & Services prodala je svoja dva najstarija LNG broda: Ghasha (izgrađen 1995.) i Al Khaznah (izgrađen 1994.), oba s Moss-type sustavom spremnika. Oba broda prodana su za više od 20 milijuna dolara svaki, što je iznadprosječna cijena za reciklažu. Visoka cijena dijelom se objašnjava bogatstvom obojenih metala, osobito aluminija, te količinom goriva koje je još bilo na brodu.

Time je broj LNG brodova poslanih u rezališta ove godine narastao na devet, čime je već u srpnju premašen ukupan broj iz 2024. (osam jedinica).

Prema analizi Clarksons Research, postoji sve veća sklonost vlasnika da se riješe parnih jedinica s velikim troškovima goriva i održavanja, osobito u kontekstu sve strožih regulativa o emisijama i energetskoj učinkovitosti.

Većina ovih brodova završava u reciklažnim pogonima Južne Azije, gdje se visoka cijena postiže zahvaljujući vrijednim materijalima i pristupu sekundarnim tržištima sirovina. No, industrija ovim potezima ne samo da podiže standard flote, već se i pozicionira za dugoročnu održivost i spremnost na nove tehnološke zahtjeve, uključujući prelazak na dual-fuel i električne pogone.

U godini kada tržište LNG prijevoza osjeća posljedice pada azijske potražnje i konkurencije iz flotâ s učinkovitijim motorima, odlazak starijih jedinica pokazuje kako se sektor brzo prilagođava novim ekonomskim i ekološkim okolnostima.

2025. godina već je premašila prošlogodišnji broj LNG brodova poslanih u rezalište, potvrđujući jasan zaokret industrije prema novijim i energetski učinkovitijim jedinicama

Tržište LNG prijevoznika suočeno je s padom spot vozarina, a sve više vlasnika odlučuje se na povlačenje starijih brodova, osobito onih pogonjenih parnim turbinama, koji su i tehnološki i ekonomski zastarjeli, piše Splash247.

Prema podacima brokera i analitičara, najnoviji primjeri dolaze iz Abu Dhabija – kompanija Adnoc Logistics & Services prodala je svoja dva najstarija LNG broda: Ghasha (izgrađen 1995.) i Al Khaznah (izgrađen 1994.), oba s Moss-type sustavom spremnika. Oba broda prodana su za više od 20 milijuna dolara svaki, što je iznadprosječna cijena za reciklažu. Visoka cijena dijelom se objašnjava bogatstvom obojenih metala, osobito aluminija, te količinom goriva koje je još bilo na brodu.

Time je broj LNG brodova poslanih u rezališta ove godine narastao na devet, čime je već u srpnju premašen ukupan broj iz 2024. (osam jedinica).

Prema analizi Clarksons Research, postoji sve veća sklonost vlasnika da se riješe parnih jedinica s velikim troškovima goriva i održavanja, osobito u kontekstu sve strožih regulativa o emisijama i energetskoj učinkovitosti.

Većina ovih brodova završava u reciklažnim pogonima Južne Azije, gdje se visoka cijena postiže zahvaljujući vrijednim materijalima i pristupu sekundarnim tržištima sirovina. No, industrija ovim potezima ne samo da podiže standard flote, već se i pozicionira za dugoročnu održivost i spremnost na nove tehnološke zahtjeve, uključujući prelazak na dual-fuel i električne pogone.

U godini kada tržište LNG prijevoza osjeća posljedice pada azijske potražnje i konkurencije iz flotâ s učinkovitijim motorima, odlazak starijih jedinica pokazuje kako se sektor brzo prilagođava novim ekonomskim i ekološkim okolnostima.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific