OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Novi udar na scrubbere: open-loop sustavi izlaze iz igre

Od 1. srpnja 2027. godine, open-loop scrubberi više neće biti dopušteni u obalnim vodama sjeveroistočnog Atlantika. Odluku su zajednički donijele 16 država potpisnica OSPAR konvencije. Dvije godine kasnije, od srpnja 2029., zabrana će se proširiti i na zatvorene sustave (closed-loop).

OSPAR konvencija regulira zaštitu morskog okoliša u sjeveroistočnom Atlantiku. Iako se razmatra širenje istih zabrana i na Sredozemlje, to će ovisiti o potezima Francuske i Španjolske. Skandinavske zemlje već su napravile prvi korak – Danska, Finska i Švedska od srpnja 2025. uvele su zabranu open-loop ispuštanja unutar svojih teritorijalnih voda, uključujući i Baltičko more.

DNV savjetuje brodarima da ozbiljno pristupe planiranju prijelaza na nultu stopu ispuštanja. Brodovi koji već imaju mogućnost rada bez ispuštanja ne bi trebali imati veće probleme, osim ako im kapacitet tankova za zadržavanje otpadne vode ograničava fleksibilnost u operacijama. Plovila koja nemaju tankove – naročito ona s open-loop ili hibridnim sustavima – morat će se modernizirati ili prijeći na korištenje goriva niskog sadržaja sumpora dok su u OSPAR lukama.

Važno je istaknuti kako svaki zahvat na postojećem EGCS sustavu zahtijeva reviziju tehničke dokumentacije i eventualno novu MED certifikaciju. Poseban naglasak stavlja se na primjenu najnovijih IMO smjernica MEPC.340(77), koje su na snazi od lipnja 2022. i značajno mijenjaju zahtjeve za sustave u hibridnom načinu rada.

DNV napominje da se može angažirati druga kompanija za modifikaciju scrubbera, ali tada novi izvođač preuzima punu pravnu odgovornost za sustav i mora izdati novu EU izjavu o sukladnosti.

S obzirom na sve stroža ekološka pravila, brodari bi trebali pravovremeno procijeniti isplativost ulaganja u sustave s nultim ispuštanjem kako bi izbjegli potencijalne zabrane, kazne i operativne poteškoće pri plovidbi sjevernim Atlantikom.

Od 1. srpnja 2027. godine, open-loop scrubberi više neće biti dopušteni u obalnim vodama sjeveroistočnog Atlantika. Odluku su zajednički donijele 16 država potpisnica OSPAR konvencije. Dvije godine kasnije, od srpnja 2029., zabrana će se proširiti i na zatvorene sustave (closed-loop).

OSPAR konvencija regulira zaštitu morskog okoliša u sjeveroistočnom Atlantiku. Iako se razmatra širenje istih zabrana i na Sredozemlje, to će ovisiti o potezima Francuske i Španjolske. Skandinavske zemlje već su napravile prvi korak – Danska, Finska i Švedska od srpnja 2025. uvele su zabranu open-loop ispuštanja unutar svojih teritorijalnih voda, uključujući i Baltičko more.

DNV savjetuje brodarima da ozbiljno pristupe planiranju prijelaza na nultu stopu ispuštanja. Brodovi koji već imaju mogućnost rada bez ispuštanja ne bi trebali imati veće probleme, osim ako im kapacitet tankova za zadržavanje otpadne vode ograničava fleksibilnost u operacijama. Plovila koja nemaju tankove – naročito ona s open-loop ili hibridnim sustavima – morat će se modernizirati ili prijeći na korištenje goriva niskog sadržaja sumpora dok su u OSPAR lukama.

Važno je istaknuti kako svaki zahvat na postojećem EGCS sustavu zahtijeva reviziju tehničke dokumentacije i eventualno novu MED certifikaciju. Poseban naglasak stavlja se na primjenu najnovijih IMO smjernica MEPC.340(77), koje su na snazi od lipnja 2022. i značajno mijenjaju zahtjeve za sustave u hibridnom načinu rada.

DNV napominje da se može angažirati druga kompanija za modifikaciju scrubbera, ali tada novi izvođač preuzima punu pravnu odgovornost za sustav i mora izdati novu EU izjavu o sukladnosti.

S obzirom na sve stroža ekološka pravila, brodari bi trebali pravovremeno procijeniti isplativost ulaganja u sustave s nultim ispuštanjem kako bi izbjegli potencijalne zabrane, kazne i operativne poteškoće pri plovidbi sjevernim Atlantikom.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Pacific