OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Irska zapadna obala postaje prolaz za “shadow” tankere koji bježe od UK sankcija

Tanker “Blue” je od 2020. promijenio šest zastava i četiri identiteta

Irske vlasti izvještavaju o rastućem broju tzv. shadow tankera koji prolaze uz zapadnu obalu zemlje kako bi izbjegli prolazak kroz Engleski kanal, gdje bi ih britanske vlasti mogle zatražiti dokaz o valjanom osiguranju. Prema pisanju Irish Timesa, brodovi odabiru dulju rutu sjeverno od Škotske i zapadno od Irske zbog slabije tehničke opremljenosti za praćenje i manjeg rizika od inspekcija, piše The Maritime Executive.

Najnoviji primjer je tanker “Blue”, koji je 8. kolovoza zaplovio južnim kursom uz zapadnu obalu Irske. Prema podacima platforme Starboard Intelligence, brod je isključio AIS signal prije ulaska u irsku isključivu gospodarsku zonu.

Ovaj brod tipičan je primjer shadow flote. Prema TankerTrackers.com, nalazi se pod sankcijama EU-a i UK-a, a Greenpeace ga navodi kao prijetnju morskom okolišu. U njihovoj bazi podataka nalazi se više od 1.200 službeno “crno označenih” tankera.

Izgrađen 2003. godine, “Blue” ima nosivost od 169.000 dwt, a trenutačno lažno pokazuje registraciju u Beninu. Od 2020. godine promijenio je četiri identiteta i plovio pod šest različitih zastava: Benin, Antigua i Barbuda, Liberija, Palau, Džibuti i Cipar. Od 2024. godine u menadžmentu je kompanije iz Turske.

Irske vlasti posebnu su pozornost posvetile ovom slučaju zbog očite lažne zastave. Iz Irske obalne straže poručuju da su uveli “posebne mjere” za praćenje povećanog broja shadow tankera u irskom EEZ-u. U te mjere uključeno je angažiranje Zračnog korpusa i Pomorske službe. Međutim, za razliku od Ujedinjenog Kraljevstva i baltičkih država, Irska zasad ne traži od brodova potvrdu identiteta i osiguravateljskih dokumenata.

Nakon što je ponovno uključio AIS, “Blue” je nastavio plovidbu brzinom od 10 čvorova prema Suezu. Prema izvještajima, vjerojatno plovi za Indiju, koja i dalje kupuje rusku naftu.

Tanker “Blue” je od 2020. promijenio šest zastava i četiri identiteta

Irske vlasti izvještavaju o rastućem broju tzv. shadow tankera koji prolaze uz zapadnu obalu zemlje kako bi izbjegli prolazak kroz Engleski kanal, gdje bi ih britanske vlasti mogle zatražiti dokaz o valjanom osiguranju. Prema pisanju Irish Timesa, brodovi odabiru dulju rutu sjeverno od Škotske i zapadno od Irske zbog slabije tehničke opremljenosti za praćenje i manjeg rizika od inspekcija, piše The Maritime Executive.

Najnoviji primjer je tanker “Blue”, koji je 8. kolovoza zaplovio južnim kursom uz zapadnu obalu Irske. Prema podacima platforme Starboard Intelligence, brod je isključio AIS signal prije ulaska u irsku isključivu gospodarsku zonu.

Ovaj brod tipičan je primjer shadow flote. Prema TankerTrackers.com, nalazi se pod sankcijama EU-a i UK-a, a Greenpeace ga navodi kao prijetnju morskom okolišu. U njihovoj bazi podataka nalazi se više od 1.200 službeno “crno označenih” tankera.

Izgrađen 2003. godine, “Blue” ima nosivost od 169.000 dwt, a trenutačno lažno pokazuje registraciju u Beninu. Od 2020. godine promijenio je četiri identiteta i plovio pod šest različitih zastava: Benin, Antigua i Barbuda, Liberija, Palau, Džibuti i Cipar. Od 2024. godine u menadžmentu je kompanije iz Turske.

Irske vlasti posebnu su pozornost posvetile ovom slučaju zbog očite lažne zastave. Iz Irske obalne straže poručuju da su uveli “posebne mjere” za praćenje povećanog broja shadow tankera u irskom EEZ-u. U te mjere uključeno je angažiranje Zračnog korpusa i Pomorske službe. Međutim, za razliku od Ujedinjenog Kraljevstva i baltičkih država, Irska zasad ne traži od brodova potvrdu identiteta i osiguravateljskih dokumenata.

Nakon što je ponovno uključio AIS, “Blue” je nastavio plovidbu brzinom od 10 čvorova prema Suezu. Prema izvještajima, vjerojatno plovi za Indiju, koja i dalje kupuje rusku naftu.

MOŽE VAS ZANIMATI

Druga strana Kanade