OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

U pripremi najveća FLNG jedinica dosad: Golar u pregovorima s brodogradilištima

Golar LNG intenzivira pripreme za izgradnju svoje četvrte ploveće jedinice za ukapljivanje prirodnog plina (FLNG), bez prethodnog osiguranog chartera – strategiju koju je već uspješno primijenio u prošlim projektima.

Kompanija kotirana na Nasdaq burzi, a podupirana od norveškog brodarskog ulagača Tora Olava Trima, trenutačno pregovara s tri brodogradilišta o dizajnu i rasporedu gradnje nove jedinice. Razmatrani modeli – MK I, MK II i MK III – imaju kapacitete ukapljivanja između 2,0 i 5,4 milijuna tona godišnje (mtpa), piše Splash247.

Potencijalni partneri su Seatrium iz Singapura za jedinicu kapaciteta do 2,7 mtpa, CIMC Raffles za drugu konverziju do 3,5 mtpa te Samsung Heavy Industries iz Južne Koreje za MKIII, koji bi s 5,4 mtpa bio najveći FLNG ikad izgrađen.

“Kako bismo osigurali povoljnu isporuku, planiramo rezervirati slotove za opremu dugog roka isporuke već u trećem kvartalu 2025. godine,” naveli su iz Golara.

Ova odluka dolazi u trenutku kada je kapacitet brodogradilišta sve ograničeniji, a Golar procjenjuje da bi ova jedinica mogla biti jedina FLNG platforma dostupna za isporuku do kraja desetljeća.

Trenutačni projekti Golar LNG-a uključuju FLNG Hilli, koji bi trebao završiti postojeći najam u srpnju 2026. godine, nakon čega slijedi remont i nadogradnja. Potom je planirano preusmjeravanje u Argentinu pod 20-godišnjim ugovorom sa SESA-om od drugog kvartala 2027.

FLNG Gimi je pak u komercijalnom pogonu od lipnja, pod 20-godišnjim najmom s BP-om uz obalu Mauritanije i Senegala. Golar drži 70% vlasništva i očekuje udio u zaradi od oko 3 milijarde dolara.

Projekt MKII, vrijedan 2,2 milijarde dolara i temeljen na konverziji za 3,5 mtpa, ide prema planu s isporukom krajem 2027. godine. SESA je u kolovozu donijela konačnu investicijsku odluku, a početak operacija u Argentini očekuje se 2028., uz uvjet regulatornih odobrenja.

Golar je najavio da će konačnu odluku o dizajnu četvrte FLNG jedinice donijeti čim bude poznata cijena EPC ugovora i dostupnost brodogradilišta, a nagoviještena je i moguća peta jedinica koja bi uslijedila odmah nakon.

Golar LNG intenzivira pripreme za izgradnju svoje četvrte ploveće jedinice za ukapljivanje prirodnog plina (FLNG), bez prethodnog osiguranog chartera – strategiju koju je već uspješno primijenio u prošlim projektima.

Kompanija kotirana na Nasdaq burzi, a podupirana od norveškog brodarskog ulagača Tora Olava Trima, trenutačno pregovara s tri brodogradilišta o dizajnu i rasporedu gradnje nove jedinice. Razmatrani modeli – MK I, MK II i MK III – imaju kapacitete ukapljivanja između 2,0 i 5,4 milijuna tona godišnje (mtpa), piše Splash247.

Potencijalni partneri su Seatrium iz Singapura za jedinicu kapaciteta do 2,7 mtpa, CIMC Raffles za drugu konverziju do 3,5 mtpa te Samsung Heavy Industries iz Južne Koreje za MKIII, koji bi s 5,4 mtpa bio najveći FLNG ikad izgrađen.

“Kako bismo osigurali povoljnu isporuku, planiramo rezervirati slotove za opremu dugog roka isporuke već u trećem kvartalu 2025. godine,” naveli su iz Golara.

Ova odluka dolazi u trenutku kada je kapacitet brodogradilišta sve ograničeniji, a Golar procjenjuje da bi ova jedinica mogla biti jedina FLNG platforma dostupna za isporuku do kraja desetljeća.

Trenutačni projekti Golar LNG-a uključuju FLNG Hilli, koji bi trebao završiti postojeći najam u srpnju 2026. godine, nakon čega slijedi remont i nadogradnja. Potom je planirano preusmjeravanje u Argentinu pod 20-godišnjim ugovorom sa SESA-om od drugog kvartala 2027.

FLNG Gimi je pak u komercijalnom pogonu od lipnja, pod 20-godišnjim najmom s BP-om uz obalu Mauritanije i Senegala. Golar drži 70% vlasništva i očekuje udio u zaradi od oko 3 milijarde dolara.

Projekt MKII, vrijedan 2,2 milijarde dolara i temeljen na konverziji za 3,5 mtpa, ide prema planu s isporukom krajem 2027. godine. SESA je u kolovozu donijela konačnu investicijsku odluku, a početak operacija u Argentini očekuje se 2028., uz uvjet regulatornih odobrenja.

Golar je najavio da će konačnu odluku o dizajnu četvrte FLNG jedinice donijeti čim bude poznata cijena EPC ugovora i dostupnost brodogradilišta, a nagoviještena je i moguća peta jedinica koja bi uslijedila odmah nakon.

MOŽE VAS ZANIMATI

Druga strana Kanade