OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

DNV otkriva: Najčešći razlozi zadržavanja brodova u Q2 2025.

Brojni nedostaci vezani uz protupožarnu zaštitu, opremu za spašavanje i navigacijsku sigurnost razlog su zabrinjavajućeg broja zadržavanja brodova klasificiranih u DNV tijekom PSC inspekcija.

Tijekom drugog kvartala 2025. godine čak 73 broda pod DNV klasom bila su zadržana nakon inspekcija lučkih vlasti (PSC), a zabilježeno je ukupno 252 ozbiljnih nedostataka. Više od 80% zadržavanja dogodilo se u okviru Tokyo i Paris MoU sporazuma, najviše na kontejnerskim brodovima i bulk carrierima.

HTML Code here

Najčešće utvrđene kategorije nedostataka odnose se na:

Protupožarnu zaštitu:

  • Neispravni ventili za brzo zatvaranje u strojarnici
  • Neispravni protupožarni zatvarači i vrata
  • Neispravne fiksne protupožarne instalacije
  • Nedostatci u sustavu za detekciju požara

Hitne sustave:

  • Problemi s generatorima za hitne slučajeve
  • Neispravne pumpe za gašenje požara
  • Nedovoljna pripremljenost posade (vježbe, upoznavanje s opremom)

Opremu za spašavanje:

  • Problemi s čamcima za spašavanje
  • Problemi s mehanizmima za spuštanje
  • Loše održavanje opreme

Navigacijsku sigurnost:

  • Neispravna navigacijska svjetla, signali i zvukovi
  • Neispravni magnetski kompas

Posebno se ističe problem pogrešno postavljenih pilot ljestvi, koje predstavljaju ozbiljnu opasnost za pilote i članove posade. Lučke vlasti mogu narediti dodatne inspekcije ako dobiju informaciju o takvim nepravilnostima.

Foto: DNV

ISM sustav – skriveni uzrok zadržavanja

Jedan od ključnih uzroka zadržavanja brodova klasificiranih u DNV je i nepravilna implementacija ISM sustava (International Safety Management Code). Često se događa da brod ima niz manjih, formalno “neozbiljnih” nedostataka, ali kada ih se promatra zajedno, pokazuju dublji problem u provedbi ISM sustava.

Primjeri ISM-povezanih nedostataka uključuju:

  • Neodržavana protupožarna vrata i detekcijski sustavi
  • Neispravni planovi plovidbe i signalizacija
  • Nedostaci na čamcima za spašavanje i njihovoj opremi
  • Problemi s glavnim i pomoćnim motorima te sustavima za ispumpavanje
  • Propusti na poklopcima otvora, prozorima i oknima
Foto: DNV

Prema Paris MoU smjernicama, svaki nedostatak koji ukazuje na ozbiljan propust u ISM sustavu može dovesti do detaljnije inspekcije i potencijalnog zadržavanja broda. ISM propusti često su posljedica slabog nadzora s kopna, nedostatne komunikacije te neadekvatnog pregleda nalaza i izvješća o stanju broda.

Brojni nedostaci vezani uz protupožarnu zaštitu, opremu za spašavanje i navigacijsku sigurnost razlog su zabrinjavajućeg broja zadržavanja brodova klasificiranih u DNV tijekom PSC inspekcija.

Tijekom drugog kvartala 2025. godine čak 73 broda pod DNV klasom bila su zadržana nakon inspekcija lučkih vlasti (PSC), a zabilježeno je ukupno 252 ozbiljnih nedostataka. Više od 80% zadržavanja dogodilo se u okviru Tokyo i Paris MoU sporazuma, najviše na kontejnerskim brodovima i bulk carrierima.

Najčešće utvrđene kategorije nedostataka odnose se na:

HTML Code here

Protupožarnu zaštitu:

  • Neispravni ventili za brzo zatvaranje u strojarnici
  • Neispravni protupožarni zatvarači i vrata
  • Neispravne fiksne protupožarne instalacije
  • Nedostatci u sustavu za detekciju požara

Hitne sustave:

  • Problemi s generatorima za hitne slučajeve
  • Neispravne pumpe za gašenje požara
  • Nedovoljna pripremljenost posade (vježbe, upoznavanje s opremom)

Opremu za spašavanje:

  • Problemi s čamcima za spašavanje
  • Problemi s mehanizmima za spuštanje
  • Loše održavanje opreme

Navigacijsku sigurnost:

  • Neispravna navigacijska svjetla, signali i zvukovi
  • Neispravni magnetski kompas

Posebno se ističe problem pogrešno postavljenih pilot ljestvi, koje predstavljaju ozbiljnu opasnost za pilote i članove posade. Lučke vlasti mogu narediti dodatne inspekcije ako dobiju informaciju o takvim nepravilnostima.

Foto: DNV

ISM sustav – skriveni uzrok zadržavanja

Jedan od ključnih uzroka zadržavanja brodova klasificiranih u DNV je i nepravilna implementacija ISM sustava (International Safety Management Code). Često se događa da brod ima niz manjih, formalno “neozbiljnih” nedostataka, ali kada ih se promatra zajedno, pokazuju dublji problem u provedbi ISM sustava.

Primjeri ISM-povezanih nedostataka uključuju:

  • Neodržavana protupožarna vrata i detekcijski sustavi
  • Neispravni planovi plovidbe i signalizacija
  • Nedostaci na čamcima za spašavanje i njihovoj opremi
  • Problemi s glavnim i pomoćnim motorima te sustavima za ispumpavanje
  • Propusti na poklopcima otvora, prozorima i oknima
Foto: DNV

Prema Paris MoU smjernicama, svaki nedostatak koji ukazuje na ozbiljan propust u ISM sustavu može dovesti do detaljnije inspekcije i potencijalnog zadržavanja broda. ISM propusti često su posljedica slabog nadzora s kopna, nedostatne komunikacije te neadekvatnog pregleda nalaza i izvješća o stanju broda.

MOŽE VAS ZANIMATI