Inmarsat Maritime objavio je izvješće Future of Maritime Safety 2025, otkrivajući kako je u 2024. godini zabilježeno 801 GMDSS distress poziva, što je gotovo identično prosjeku od 800 godišnje u posljednjih sedam godina. Povećanje s 788 poziva u 2023. naglašava trajne izazove unatoč manjem broju ukupnih gubitaka brodova.
Godina 2024. bila je turbulentna za pomorsku industriju: napadi projektilima u Crvenom moru, tajfuni na Pacifiku, piratski incidenti, kibernetički napadi na lučku infrastrukturu i sve prisutnija “shadow fleet” mreža tankera dodatno su opteretili posade i operatore. Izvješće upozorava kako se, uz te prijetnje, pomorci suočavaju s dodatnim problemima zbog brzog uvođenja novih tehnologija i složenih izvještajnih sustava, što stvara informacijsko preopterećenje, piše Safety4Sea.
Najviše poziva u pomoć došlo je s tankera, bulk carriera i dry cargo brodova, koji čine 56,9 % svih slučajeva. Tankeri su sedmu godinu zaredom prednjačili s 194 poziva – 22 % više nego prethodne godine. Posebno zabrinjava činjenica da su najviše poziva poslali brodovi stari 16 godina, ali i novogradnje, što ukazuje na rizike na oba kraja životnog ciklusa broda. Srpanj 2024. bio je najkritičniji mjesec, kada su Typhoon Gaemi i sigurnosni incidenti u Crvenom moru uzrokovali nagli skok poziva.
Izvješće također poziva na bolju razmjenu podataka među brodovlasnicima i regulatorima. Povezivanje anonimnih podataka o havarijama, ozljedama, smrtnim slučajevima i near miss incidentima omogućilo bi učinkovitije prepoznavanje trendova i određivanje prioritetnih mjera smanjenja rizika.

Inmarsat upozorava da sustavi za prikupljanje i analizu podataka moraju olakšavati, a ne otežavati rad pomoraca. U kontekstu sve češće upotrebe alternativnih goriva i složenih tehnologija, stručna obuka posada ostaje ključna za sigurnu plovidbu.