Najnovija analiza konkurentnosti pomorskih država potvrđuje Singapur kao globalnog lidera, a Ujedinjeno Kraljevstvo svrstava na peto mjesto među 44 zemlje koje pokrivaju preko 80 % ukupne svjetske tonaže.
U ukupnom poretku slijede Japan na drugom i Kina na trećem mjestu, a Njemačka je četvrta. Kategorije rangiranja obuhvaćaju trgovinu, flotu i kapital, radnu snagu te regulatorno okruženje. Singapur dominira u trgovini, dok je Grčka neprikosnovena u kategoriji “Fleet & capital”. Nizozemska je vodeća po regulatornoj transparentnosti, a Južna Koreja u obuci i spremnosti radne snage.

Za Ujedinjeno Kraljevstvo, najveća snaga ostaje pravna i institucionalna infrastruktura: četvrto mjesto globalno potvrđuje London kao ključno središte pomorskog prava, arbitraže i osiguranja. Također, UK je peti po veličini i vrijednosti flote te prvi po dubini financijskih tržišta, što privlači brojne brodarske i menadžerske kompanije. Ipak, izvješće upozorava na stariju flotu (13. mjesto po prosječnoj starosti brodova) i slabiji plasman po ljudskim resursima – 20. mjesto u razvoju kadrova i stroga imigracijska pravila koja otežavaju fleksibilnost u offshore energiji i domaćim trajektnim linijama.

U trgovini je UK osmi, zahvaljujući snažnom izvozu pomorskih usluga i dobroj povezanosti linijskog prijevoza, ali slabijoj logističkoj učinkovitosti i višim troškovima transporta. Analiza ističe da ulaganja u luke i bolja planiranja transportnih koridora mogu smanjiti zastoje i troškove.
Ambiciozni ciljevi dekarbonizacije koče se zbog nedostatka infrastrukture i složene regulative. Liderstvo UK-a u offshore vjetroenergiji ostaje veliki adut, ali ga ugrožava nedostatak specijaliziranih brodova i slabija opremljenost luka.