Novo istraživanje UCL Energy Institutea i Kuehne Climate Centra (KCC) pokazuje da bi čak 48 milijardi dolara uloženih u LNG prijevoznike moglo biti otpisano do 2035. godine. Razlog je nagla ekspanzija flote koja daleko nadmašuje projekcije potražnje, čak i u scenarijima visokog korištenja fosilnih goriva.
Za razliku od naftnih i LPG tankera, koji u određenoj mjeri mogu mijenjati vrste tereta, LNG prijevoznici imaju ograničene opcije. Njihov visoki trošak gradnje i specijalizirani dizajn čine ih teškim i skupim za prenamjenu. Time se smanjuje njihova dugoročna konkurentnost.
Analiza je pokazala i da je financijski rizik posebno koncentriran u deset vodećih brodarskih država, među kojima su Japan, Južna Koreja, Grčka, Norveška, Singapur i Kina. Procjenjuje se da čak 75 % vrijednosti flote fosilnih prijevoznika stoji na bilancama kompanija iz tih zemalja.
Dr. Marie Fricaudet iz UCL-a naglasila je da je u izračun po prvi put uključena mogućnost prenamjene određenih tipova brodova, što korisnicima omogućuje bolje sagledavanje prednosti fleksibilnosti u odnosu na rizik zarobljene imovine.
Ipak, mlada LNG flota ostaje najosjetljivija jer ju čine brodovi visoke vrijednosti koji teško mogu pronaći alternativnu ulogu. „Brodarstvo čeka duboka transformacija, a naš alat daje vlasnicima i investitorima informacije koje im mogu pomoći da donesu kvalitetne odluke,“ poručila je Stefanie Sohm iz Kuehne Climate Centra.