OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

IMPA upozorava: rješenja za “remote” pilotažu još uvijek nedovoljno zrela

Međunarodna udruga pomorskih pilota (IMPA), u suradnji s Kanadskim Nacionalnim centrom stručnosti za pilotiranje (NCEMP) i Kanadskom obalnom stražom, objavila je prvo izvješće o tehničkoj spremnosti rješenja za daljinsko pilotiranje brodova.

Izvješće je pokazalo da su ponuđena rješenja dala uvid u ono što bi u budućnosti moglo biti moguće, no prije prelaska na probne faze u obveznim pilotnim područjima moraju se prevladati brojni izazovi.

HTML Code here

Najveći rizici povezani su s nedostatkom rezervnih sustava, sprječavanjem oslanjanja na samo jedan izvor podataka te omogućavanjem svih ključnih zadaća pilotiranja – od izbjegavanja sudara, precizne navigacije i manevriranja u blizini infrastrukture, do koordinacije s VTS-om, tegljačima i lučkim službama.

Izvješće ističe da pouzdana komunikacija mora omogućiti verbalnu i video vezu pilota s kapetanom i mostom, kako bi se održalo povjerenje i jasnoća u prijenosu uputa. Upozorava se i na opasnost pretjeranog oslanjanja na GNSS signale, jer bez optičkih sustava i mogućnosti samostalnog očitanja radara pilotima nedostaju ključne informacije za sigurnu plovidbu.

Također je naglašeno da postojeći brodski VDR nije dizajniran za ulogu u daljinskom pilotiranju te bi bilo nužno razviti namjenske sustave koji pilotu pružaju podatke kao da se fizički nalazi na mostu.

Predsjednik IMPA-e, kapetan Simon Pelletier, poručio je da industrija mora izbjeći „umjetna ograničenja tehnologije“ kako bi probne faze donijele realne rezultate. Iz NCEMP-a dodaju da proizvođači trebaju jasnije ciljeve i zahtjeve kako bi se razvio minimalno održiv sustav koji se može koristiti u budućim testovima.

Nova, detaljnija verzija zahtjeva za rješenja bit će objavljena krajem 2025., a Kanadska obalna straža ističe da je riječ o projektu koji će pomoći u oblikovanju budućih navigacijskih usluga i jačanju međunarodne suradnje.

Međunarodna udruga pomorskih pilota (IMPA), u suradnji s Kanadskim Nacionalnim centrom stručnosti za pilotiranje (NCEMP) i Kanadskom obalnom stražom, objavila je prvo izvješće o tehničkoj spremnosti rješenja za daljinsko pilotiranje brodova.

Izvješće je pokazalo da su ponuđena rješenja dala uvid u ono što bi u budućnosti moglo biti moguće, no prije prelaska na probne faze u obveznim pilotnim područjima moraju se prevladati brojni izazovi.

Najveći rizici povezani su s nedostatkom rezervnih sustava, sprječavanjem oslanjanja na samo jedan izvor podataka te omogućavanjem svih ključnih zadaća pilotiranja – od izbjegavanja sudara, precizne navigacije i manevriranja u blizini infrastrukture, do koordinacije s VTS-om, tegljačima i lučkim službama.

HTML Code here

Izvješće ističe da pouzdana komunikacija mora omogućiti verbalnu i video vezu pilota s kapetanom i mostom, kako bi se održalo povjerenje i jasnoća u prijenosu uputa. Upozorava se i na opasnost pretjeranog oslanjanja na GNSS signale, jer bez optičkih sustava i mogućnosti samostalnog očitanja radara pilotima nedostaju ključne informacije za sigurnu plovidbu.

Također je naglašeno da postojeći brodski VDR nije dizajniran za ulogu u daljinskom pilotiranju te bi bilo nužno razviti namjenske sustave koji pilotu pružaju podatke kao da se fizički nalazi na mostu.

Predsjednik IMPA-e, kapetan Simon Pelletier, poručio je da industrija mora izbjeći „umjetna ograničenja tehnologije“ kako bi probne faze donijele realne rezultate. Iz NCEMP-a dodaju da proizvođači trebaju jasnije ciljeve i zahtjeve kako bi se razvio minimalno održiv sustav koji se može koristiti u budućim testovima.

Nova, detaljnija verzija zahtjeva za rješenja bit će objavljena krajem 2025., a Kanadska obalna straža ističe da je riječ o projektu koji će pomoći u oblikovanju budućih navigacijskih usluga i jačanju međunarodne suradnje.

MOŽE VAS ZANIMATI