Dolazak kineskih tankera po arktički LNG pokazuje kako sankcije nisu zaustavile ruski izvoz
Rusija nastavlja širiti svoje kapacitete za ukapljeni prirodni plin na Arktiku. Više od godinu dana nakon što je druga proizvodna linija dopremljena na poluotok Gydan, LNG tanker ice klase Christophe de Margerie obavio je prvi ukrcaj na Terminalu Utrenniy u sklopu projekta Arctic LNG 2, piše gCaptain.
Tanker, izvorno građen za susjedni Yamal LNG, privezao se uz tzv. Train 2 22. rujna. Satelitske snimke potvrđuju da je ukrcaj obavljen, što znači da je Novatek, većinski vlasnik postrojenja, uspio riješiti tehničke probleme nastale zamjenom zapadnih plinskih turbina električnim pogonom zbog sankcija dobavljača.

Pokretanje druge linije dolazi samo nekoliko tjedana nakon što je Moskva našla prvog kupca za LNG s oznakom sankcioniranog tereta. Više od godinu dana do milijun tona plina plutalo je bez kupaca spremnih prekršiti američke mjere. U kolovozu je LNG tanker Arctic Mulan iskrcao prvi teret u kineski Beihai terminal, a u međuvremenu je uslijedilo još pet isporuka.
Kinesko prihvaćanje LNG-a s projekta Arctic LNG 2 jasno signalizira produbljivanje energetskih veza s Rusijom te istovremeno stavlja na kušnju američku sposobnost provedbe sankcija. Dok su američki senatori u pismu državnom tajniku Rubiju i ministru financija Bessentu upozorili da popustljivost prema Kini potkopava napore za pritisak na Kremlj, Bijela kuća zasad nije najavila nove mjere protiv ruskog LNG sektora.
Unatoč simboličnom uspjehu, projekt se suočava s ozbiljnim ograničenjima. Obje proizvodne linije rade s upola kapaciteta, treća je obustavljena, a manjak tankera klase Arc7 prijeti zatvaranjem ili značajnim smanjenjem proizvodnje s dolaskom zimskog leda. Trenutno je dostupan samo Christophe de Margerie, dok se Aleksey Kosygin još nalazi u remontu. Tek s dva plovila Novatek bi mogao održati tjedna ukrcavanja, što bi značilo proizvodnju oko 3,5 milijuna tona godišnje.