OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner
HTML Code here

Reefer brodovi pod pritiskom IMO regulative – potrebni hitni planovi modernizacije

Prema najnovijim podacima VesselsValue, reefer sektor trenutno ima najslabije rezultate kada je riječ o Carbon Intensity Indicatoru (CII), dok kontejnerski brodovi prednjače s najvećim udjelom plovila u sigurnim kategorijama A do C.

Kako navodi Splash247, oko dvije trećine kontejnerske flote danas ostvaruje CII ocjene između A i C, dok čak 80 posto starih reefer brodova završava u opasnim zonama D i E. Ovakvi rezultati ukazuju na ozbiljan izazov za sektor koji se suočava s pritiscima energetske učinkovitosti i zahtjevima dekarbonizacije.

Kako navode u VesselsValue, industrija je u fazi tranzicije – dominacija nekoliko velikih prijevoznika ostaje neupitna, ali se sve više ulaže u dvogorivne tehnologije i poboljšanje energetskih performansi. Glavni izazov bit će pronaći ravnotežu između operativne učinkovitosti i regulatornih zahtjeva koji postaju sve stroži.

Foto: Splash247

CII sustav ocjenjivanja razvio je IMO i on je obvezan prema MARPOL Annex VI od 1. siječnja 2023. Obuhvaća sve teretne, ropax i kruzerske brodove iznad 5.000 GT u međunarodnoj plovidbi. Nakon svake kalendarske godine, brodovi moraju svojoj zastavi prijaviti ostvareni godišnji CII, koji se zatim verificira i uspoređuje s propisanim standardima.

Ocjena se dodjeljuje u rasponu od A do E – od iznimno dobre do vrlo loše. Rezultat se bilježi u planu upravljanja energetskom učinkovitošću broda (SEEMP). Ako brod tri godine zaredom završi u kategoriji D ili E, dužan je predati akcijski plan kojim će pokazati kako će dosegnuti minimalnu ocjenu C.

Prema najnovijim podacima VesselsValue, reefer sektor trenutno ima najslabije rezultate kada je riječ o Carbon Intensity Indicatoru (CII), dok kontejnerski brodovi prednjače s najvećim udjelom plovila u sigurnim kategorijama A do C.

Kako navodi Splash247, oko dvije trećine kontejnerske flote danas ostvaruje CII ocjene između A i C, dok čak 80 posto starih reefer brodova završava u opasnim zonama D i E. Ovakvi rezultati ukazuju na ozbiljan izazov za sektor koji se suočava s pritiscima energetske učinkovitosti i zahtjevima dekarbonizacije.

Kako navode u VesselsValue, industrija je u fazi tranzicije – dominacija nekoliko velikih prijevoznika ostaje neupitna, ali se sve više ulaže u dvogorivne tehnologije i poboljšanje energetskih performansi. Glavni izazov bit će pronaći ravnotežu između operativne učinkovitosti i regulatornih zahtjeva koji postaju sve stroži.

Foto: Splash247

CII sustav ocjenjivanja razvio je IMO i on je obvezan prema MARPOL Annex VI od 1. siječnja 2023. Obuhvaća sve teretne, ropax i kruzerske brodove iznad 5.000 GT u međunarodnoj plovidbi. Nakon svake kalendarske godine, brodovi moraju svojoj zastavi prijaviti ostvareni godišnji CII, koji se zatim verificira i uspoređuje s propisanim standardima.

Ocjena se dodjeljuje u rasponu od A do E – od iznimno dobre do vrlo loše. Rezultat se bilježi u planu upravljanja energetskom učinkovitošću broda (SEEMP). Ako brod tri godine zaredom završi u kategoriji D ili E, dužan je predati akcijski plan kojim će pokazati kako će dosegnuti minimalnu ocjenu C.

MOŽE VAS ZANIMATI