Prema novom izdanju studije „Cabotage Laws of the World“, objavljenoj u izdanju organizacije SRI, kabotaža je danas uvedena u 105 država diljem svijeta, čime je obuhvaćeno oko 85 posto svjetskih obala. U usporedbi s prvim izdanjem objavljenim prije sedam godina, kada su zakoni o kabotaži postojali u 91 državi, riječ je o značajnom rastu.
Profesor Hilton Staniland, jedan od autora izvještaja, istaknuo je kako ne postoji jedinstveni razlog širenja kabotaže, ali da države pri donošenju odluke često gledaju koliko drugih zemalja već ima takvu praksu. Drugim riječima, riječ je o globalnom trendu koji se širi poput mreže, piše Splash247.
Podršku rezultatima dao je i glavni tajnik Međunarodne federacije transportnih radnika (ITF) Stephen Cotton, koji naglašava višestruke koristi ovakvih zakona. Prema njemu, kabotaža donosi veću otpornost međunarodnih opskrbnih lanaca, sigurnost obala, razvoj strateških flota i zapošljavanje, ali i dodatnu obuku i prekvalifikaciju nacionalnih pomoraca.
Kabotaža se u praksi odnosi na ograničavanje domaćih brodskih linija isključivo na nacionalne prijevoznike. Iako se u pojedinim državama ta pravila ublažavaju ili prilagođavaju tržišnim uvjetima, u većini slučajeva ona imaju jasnu ulogu u zaštiti domaće flote i pomorske radne snage.
Rast broja država koje se odlučuju na takve zakone povezan je i s geopolitičkim nesigurnostima, pritiscima na opskrbne lance te potrebom da države same osiguraju ključni segment pomorskog prometa. Za mnoge manje zemlje, to je i način očuvanja vlastite pomorske tradicije i sigurnosti.