OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

(VIDEO) Maersk pokreće pokuse s e-metanolom kao gorivom budućnosti

Danski brodarski div Maersk započeo je testiranja nove mješavine goriva na brodu Laura Maersk, prvom kontejnerskom brodu na svijetu koji koristi zeleni metanol. Cilj pokusa je ispitati mogućnosti korištenja kombinacije metanola i etanola kao održive alternative tradicionalnim brodskim gorivima.

Kako navodi Splash247, na brodu kapaciteta 2.100 TEU trenutno se provodi test goriva nazvanog E10, koji sadrži 10% etanola i 90% metanola. Ova mješavina, poznata i kao e-metanol, koristi se za pogon dvogorivnog motora kako bi se procijenilo kako etanol utječe na rad motora, proces izgaranja i emisije.

Maerskov tim prati ključne operativne parametre, uključujući kvalitetu paljenja, ponašanje pri izgaranju, podmazivanje i emisije dušikovih oksida (NOx). Cilj je ustanoviti postoje li razlike u performansama između čistog metanola i mješavine E10 te može li etanol postati sastavni dio budućih brodskih goriva.

Prema riječima Petera Normarka Sørensena, Maerskovog menadžera za energetske tranzicije, razlog za ispitivanje ove mješavine jest povećanje dostupnosti alternativnih goriva i proširenje dobavnih izvora za dvogorivne brodove. „Što imamo širi spektar goriva koja možemo koristiti, to je tranzicija prema održivom brodarstvu stabilnija i otpornija,“ pojasnio je Sørensen.

Testna faza trebala bi trajati između mjesec i mjesec i pol dana, nakon čega će Maersk odlučiti hoće li provesti dodatna ispitivanja ili proširiti testiranja na druge brodove svoje flote. Laura Maersk se pokazala idealnom platformom za takve male eksperimentalne operacije jer omogućuje brzu analizu i primjenu rezultata u praksi.

Ova inicijativa dolazi u trenutku kada brodarska industrija ubrzano traži rješenja za smanjenje emisija stakleničkih plinova. Metanol se već nametnuo kao jedno od vodećih goriva tranzicije, no dodavanje etanola moglo bi dodatno povećati fleksibilnost i održivost opskrbnih lanaca.

Ako rezultati testiranja budu pozitivni, Maersk bi mogao otvoriti novo poglavlje u upotrebi mješovitih goriva u globalnom brodarstvu – korak bliže cilju dekarbonizacije do sredine stoljeća.

Danski brodarski div Maersk započeo je testiranja nove mješavine goriva na brodu Laura Maersk, prvom kontejnerskom brodu na svijetu koji koristi zeleni metanol. Cilj pokusa je ispitati mogućnosti korištenja kombinacije metanola i etanola kao održive alternative tradicionalnim brodskim gorivima.

Kako navodi Splash247, na brodu kapaciteta 2.100 TEU trenutno se provodi test goriva nazvanog E10, koji sadrži 10% etanola i 90% metanola. Ova mješavina, poznata i kao e-metanol, koristi se za pogon dvogorivnog motora kako bi se procijenilo kako etanol utječe na rad motora, proces izgaranja i emisije.

Maerskov tim prati ključne operativne parametre, uključujući kvalitetu paljenja, ponašanje pri izgaranju, podmazivanje i emisije dušikovih oksida (NOx). Cilj je ustanoviti postoje li razlike u performansama između čistog metanola i mješavine E10 te može li etanol postati sastavni dio budućih brodskih goriva.

Prema riječima Petera Normarka Sørensena, Maerskovog menadžera za energetske tranzicije, razlog za ispitivanje ove mješavine jest povećanje dostupnosti alternativnih goriva i proširenje dobavnih izvora za dvogorivne brodove. „Što imamo širi spektar goriva koja možemo koristiti, to je tranzicija prema održivom brodarstvu stabilnija i otpornija,“ pojasnio je Sørensen.

Testna faza trebala bi trajati između mjesec i mjesec i pol dana, nakon čega će Maersk odlučiti hoće li provesti dodatna ispitivanja ili proširiti testiranja na druge brodove svoje flote. Laura Maersk se pokazala idealnom platformom za takve male eksperimentalne operacije jer omogućuje brzu analizu i primjenu rezultata u praksi.

Ova inicijativa dolazi u trenutku kada brodarska industrija ubrzano traži rješenja za smanjenje emisija stakleničkih plinova. Metanol se već nametnuo kao jedno od vodećih goriva tranzicije, no dodavanje etanola moglo bi dodatno povećati fleksibilnost i održivost opskrbnih lanaca.

Ako rezultati testiranja budu pozitivni, Maersk bi mogao otvoriti novo poglavlje u upotrebi mješovitih goriva u globalnom brodarstvu – korak bliže cilju dekarbonizacije do sredine stoljeća.

MOŽE VAS ZANIMATI