Riječka luka ponovno je dio automobilskog lanca opskrbe. Nakon što je u lipnju započeo prekrcaj automobila i kombi vozila u uvozu, početkom listopada pokrenut je i izvoz – prvi veći nakon nekoliko desetljeća. Posljednji put takav je promet bilježila nekadašnja tvornica Torpedo, poznata po izvozu traktora i gospodarskih vozila.
Na Bečkoj obali trenutačno se obavlja ukrcaj oko tisuću automobila namijenjenih turskom tržištu, na brod Lider Bulut kompanije UGR Lines, koja posluje u sklopu Abu Dhabi Port Groupa. Riječ je o vozilima marki Peugeot, Citroën, Opel, Fiat i Iveco, pristiglima iz tvornica u Slovačkoj i Poljskoj, piše Novi List.
Kako ističe Marko Mišković, član Uprave Luke Rijeka, ovo je važan iskorak u diversifikaciji poslovanja luke i jačanju njenog položaja u međunarodnom lancu opskrbe.
– Uspostavom tjednog ro-ro servisa za uvoz i izvoz automobila ostvarili smo dugoočekivani cilj i potvrdili da luka Rijeka ima potencijal postati strateško čvorište za automobilsku logistiku – poručio je Mišković.
U suradnji s proizvođačem Stellantis i logističkom tvrtkom Emil Frey Logistics, u riječkoj je luci od lipnja do danas prekrcano više od 3.300 vozila. U operacijama je sudjelovalo više od 500 specijaliziranih kamiona za prijevoz vozila, a plan je da brodovi ove vrste postanu uobičajen prizor u riječkom bazenu.
Predsjednik Uprave Luke Rijeka Duško Grabovac istaknuo je da je riječ o izuzetno vrijednom i čistom teretu, koji donosi značajnu dobit i za luku i za sve povezane djelatnosti.
– Ovo je visokoprofitabilan teret koji svaka luka priželjkuje, pogotovo u zahtjevnim vremenima. Ovakav razvoj ne bi bio moguć bez ulaganja u infrastrukturu i modernizaciju terminala, financiranih dijelom iz europskog CEF fonda – naglasio je Grabovac.
Predsjednik Nadzornog odbora Alen Jugović dodao je kako ovakav pomak otvara prostor za nove oblike suradnje, zapošljavanja i obrazovanja u sektoru logistike i transporta.
– Ne odbacujemo druge vrste tereta, ali želimo otvoriti prostor za one koji donose veću dodanu vrijednost. Vjerujem da smo okrenuli novu stranicu u povijesti luke Rijeka – rekao je Jugović.
Lučka uprava Rijeka već planira daljnje povećanje kapaciteta, prvenstveno proširenjem platoa Praške obale, čime bi se omogućio prihvat većih količina vozila. Iako Rijeka još ne može parirati luci Kopar, kroz koju godišnje prođe više od 900 tisuća automobila, ovogodišnji rezultat od 3.300 prekrcanih vozila pokazuje da su temelji za rast čvrsto postavljeni.