OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Tržište VLCC tankera u punom zamahu – potražnja raste, cijene stabilne

Tržište rabljenih VLCC tankera bilježi snažan rast, uz čvrste cijene i veliku potražnju za svim godištima brodova

Kineska grupacija Landbridge Holdings istaknula se kao jedan od najaktivnijih prodavatelja. Tvrtka je prodala tanker Landbridge Horizon (308.000 DWT, izgrađen 2019.) za oko 103 milijuna USD, a kao kupac se spominje Trafigura. Cijena je viša od procjene VesselsValuea iz veljače, koja je iznosila 101 milijun USD. Landbridge navodno završava i prodaju sestrinskog broda Landbridge Spirit (2016.) za oko 86 milijuna USD, što potvrđuje snažnu potražnju za modernim tonama.

Usporedno s time, novogradnje s LNG dual-fuel ili ammonia-ready pogonom dosežu 140–150 milijuna USD, pa se promptni „eco” VLCC brodovi još uvijek smatraju povoljnijom opcijom za ulagače.

Povećana aktivnost vidljiva je i u segmentu starijih VLCC-a, gdje prevladavaju kineski kupci. Tanker Dalma (306.543 DWT, iz 2007.) prodan je za 49 milijuna USD, što je gotovo jednako cijeni postignutoj u srpnju za njegovu sestru Eurohope.

U rujnu je grčka obitelj Alafouzos (Kyklades Maritime) kupila brod FPMC C Knight (301.900 DWT, star 14 godina) za 55 milijuna USD, preimenovala ga u Nissos Psara, a brokeri mu već danas procjenjuju vrijednost na oko 57 milijuna USD.

Unatoč promjenjivim vozarinama, VLCC segment bilježi snažne prinose. Krajem rujna dnevne su zarade nakratko probile granicu od 100.000 USD, što je najviša razina od početka 2022., a trenutačno su se stabilizirale na oko 85.000 USD dnevno.

Tržište rabljenih VLCC tankera bilježi snažan rast, uz čvrste cijene i veliku potražnju za svim godištima brodova

Kineska grupacija Landbridge Holdings istaknula se kao jedan od najaktivnijih prodavatelja. Tvrtka je prodala tanker Landbridge Horizon (308.000 DWT, izgrađen 2019.) za oko 103 milijuna USD, a kao kupac se spominje Trafigura. Cijena je viša od procjene VesselsValuea iz veljače, koja je iznosila 101 milijun USD. Landbridge navodno završava i prodaju sestrinskog broda Landbridge Spirit (2016.) za oko 86 milijuna USD, što potvrđuje snažnu potražnju za modernim tonama.

Usporedno s time, novogradnje s LNG dual-fuel ili ammonia-ready pogonom dosežu 140–150 milijuna USD, pa se promptni „eco” VLCC brodovi još uvijek smatraju povoljnijom opcijom za ulagače.

Povećana aktivnost vidljiva je i u segmentu starijih VLCC-a, gdje prevladavaju kineski kupci. Tanker Dalma (306.543 DWT, iz 2007.) prodan je za 49 milijuna USD, što je gotovo jednako cijeni postignutoj u srpnju za njegovu sestru Eurohope.

U rujnu je grčka obitelj Alafouzos (Kyklades Maritime) kupila brod FPMC C Knight (301.900 DWT, star 14 godina) za 55 milijuna USD, preimenovala ga u Nissos Psara, a brokeri mu već danas procjenjuju vrijednost na oko 57 milijuna USD.

Unatoč promjenjivim vozarinama, VLCC segment bilježi snažne prinose. Krajem rujna dnevne su zarade nakratko probile granicu od 100.000 USD, što je najviša razina od početka 2022., a trenutačno su se stabilizirale na oko 85.000 USD dnevno.

MOŽE VAS ZANIMATI