Američki Nacionalni odbor za sigurnost prometa (NTSB) objavio je konačno izvješće o tragediji podmornice Titan, koja je 18. lipnja 2023. implodirala tijekom zarona prema olupini Titanica u sjevernom Atlantiku. U nesreći je poginulo svih pet osoba, među njima i izvršni direktor OceanGatea, Stockton Rush.
Prema zaključcima istrage, uzrok katastrofe bio je neadekvatan inženjerski proces i pogrešna analiza podataka koji su doveli do gubitka strukturnog integriteta trupa. Titan je implodirao na dubini od 3.880 metara, pod pritiskom od gotovo 5.000 psi, što je trenutno uništilo plovilo vrijedno 4,2 milijuna dolara, piše gCaptain.
NTSB je utvrdio da je podmornica već nakon 80. zarona pretrpjela oštećenja u vidu delaminacija trupa izrađenog od karbonskih vlakana. OceanGate je nastavio s operacijama bez zaustavljanja podmornice i dodatnih provjera. Nova oštećenja pojavila su se i nakon 82. zarona, no tvrtka ih nije otkrila zbog pogrešne interpretacije podataka sustava nadzora tlaka.
Trup Titana bio je izrađen 2020. godine od kompozitnog cilindra od karbonskih vlakana, povezanog s titanijskim segmentima i kupolama. Ljepilo korišteno za spajanje tih dijelova pokazalo se kao potencijalna slaba točka, što je kasnije potvrdila i obdukcija olupine.
NTSB je naglasio da OceanGate nije proveo adekvatna testiranja kako bi utvrdio stvarnu čvrstoću i trajnost konstrukcije, niti je slijedio preporučene sigurnosne procedure za plovila koja prevoze ljude pod visokim pritiskom.
Simulation of what happened to the Ocean Gate Titan submersiblepic.twitter.com/5KUsXQVPzB
— SUAREZ (@suayrez) October 15, 2025
Osim tehničkih propusta, istraga je otkrila i ozbiljne nedostatke u organizaciji hitnog odgovora. OceanGate nije imao pripremljene planove spašavanja niti je obavijestio nadležne službe o misiji. Unatoč tome, američka Obalna straža brzo je koordinirala potragu koja je dovela do pronalaska ostataka Titana.
NTSB je također upozorio na regulatorne praznine – trenutačni propisi za mala putnička plovila ne obuhvaćaju dovoljno detaljno sustave pod visokim pritiskom poput Titana. Preporučeno je da Obalna straža oformi stručni panel za izradu novih standarda te da Međunarodna pomorska organizacija (IMO) obvezno uvede cirkular MSC.1/Circ.981 o plovilima s tlakovnim trupom za ljudsku upotrebu.
Paralelno izvješće američke Obalne straže, objavljeno u kolovozu, dodatno je potvrdilo da je katastrofa bila “potpuno sprječiva”, a OceanGate je svjesno djelovao izvan propisanih međunarodnih standarda.
Tragedija Titana tako ostaje jedno od najtežih poglavlja u povijesti privatnih dubokomorskih misija i upozorenje svima koji pomiču granice tehnologije bez dovoljno poštivanja sigurnosnih standarda.