OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

Sueski kanal jača promet, ali visoko osiguranje koči potpuni oporavak

Sueski kanal bilježi prve značajnije znakove oporavka prometa od početka regionalne krize krajem 2023. godine. U listopadu je zabilježen najveći broj povratnih prolazaka brodova kroz kanal, što Egipat vidi kao ohrabrujući znak povratka povjerenja pomorskih kompanija.

Tijekom sastanka održanog u Ismailiji, predsjednik Uprave Sueskog kanala admiral Ossama Rabiee okupio je predstavnike dvadesetak najvećih svjetskih brodarskih kompanija i agencija kako bi raspravili o situaciji u Crvenom moru i regiji Bab el-Mandeb. Rabiee je pozvao kompanije da barem testno vrate dio prometa kroz kanal, ističući da se sigurnosne okolnosti postupno poboljšavaju, navodi The Maritime Executive.

Od srpnja do listopada ove godine, promet u tonama kroz Sueski kanal porastao je za 10 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je broj brodova porastao tek dva posto – što ukazuje da kanalom prolaze sve veći brodovi. U četiri mjeseca kanalom je prošlo više od 4.400 plovila, a samo u listopadu zabilježeno je 229 povratnih prolazaka.

Sueska uprava posebno želi privući velike kontejnerske prijevoznike koji su zbog nesigurnosti preusmjerili linije oko Rta Dobre nade. Francuski CMA CGM, koji već neko vrijeme šalje manje brodove Crvenim morem uz pratnju europske misije Aspides, nedavno je proveo dva svoja veća broda od preko 17.000 TEU kroz Sueski kanal u sklopu probnih plovidbi. Iako njegovi najveći brodovi od 23.000 TEU još nisu vraćeni na tu rutu, kompanija najavljuje povećanje prometa kroz Sueski kanal u narednim mjesecima.

Sličan stav iznijele su i drugi brodari. MSC je poručio da očekuje „brzi povratak južnih prolazaka“ čim se situacija stabilizira, dok Evergreen navodi kako je spreman odmah obnoviti redovite plovidbe kada se postigne trajna sigurnost. COSCO predviđa da će se većina kompanija vratiti kanalu s uspostavom stabilnosti u regiji.

Unatoč optimizmu, glavni izazov i dalje ostaje visoka cijena osiguranja za prolazak kroz područje Crvenog mora. Predstavnik agencije Inchcape Shipping, Abdel Aziz Nabil, istaknuo je da upravo troškovi osiguranja predstavljaju ključnu prepreku za veći broj povrataka brodarskih kompanija u Sueski kanal.

Sueski kanal, kroz koji prolazi oko 12% svjetske trgovine, ostaje vitalna arterija svjetskog pomorstva, a njegov potpuni oporavak ovisit će o trajnoj stabilizaciji sigurnosnih uvjeta na glavnim pomorskim rutama između Azije i Europe.

Sueski kanal bilježi prve značajnije znakove oporavka prometa od početka regionalne krize krajem 2023. godine. U listopadu je zabilježen najveći broj povratnih prolazaka brodova kroz kanal, što Egipat vidi kao ohrabrujući znak povratka povjerenja pomorskih kompanija.

Tijekom sastanka održanog u Ismailiji, predsjednik Uprave Sueskog kanala admiral Ossama Rabiee okupio je predstavnike dvadesetak najvećih svjetskih brodarskih kompanija i agencija kako bi raspravili o situaciji u Crvenom moru i regiji Bab el-Mandeb. Rabiee je pozvao kompanije da barem testno vrate dio prometa kroz kanal, ističući da se sigurnosne okolnosti postupno poboljšavaju, navodi The Maritime Executive.

Od srpnja do listopada ove godine, promet u tonama kroz Sueski kanal porastao je za 10 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je broj brodova porastao tek dva posto – što ukazuje da kanalom prolaze sve veći brodovi. U četiri mjeseca kanalom je prošlo više od 4.400 plovila, a samo u listopadu zabilježeno je 229 povratnih prolazaka.

Sueska uprava posebno želi privući velike kontejnerske prijevoznike koji su zbog nesigurnosti preusmjerili linije oko Rta Dobre nade. Francuski CMA CGM, koji već neko vrijeme šalje manje brodove Crvenim morem uz pratnju europske misije Aspides, nedavno je proveo dva svoja veća broda od preko 17.000 TEU kroz Sueski kanal u sklopu probnih plovidbi. Iako njegovi najveći brodovi od 23.000 TEU još nisu vraćeni na tu rutu, kompanija najavljuje povećanje prometa kroz Sueski kanal u narednim mjesecima.

Sličan stav iznijele su i drugi brodari. MSC je poručio da očekuje „brzi povratak južnih prolazaka“ čim se situacija stabilizira, dok Evergreen navodi kako je spreman odmah obnoviti redovite plovidbe kada se postigne trajna sigurnost. COSCO predviđa da će se većina kompanija vratiti kanalu s uspostavom stabilnosti u regiji.

Unatoč optimizmu, glavni izazov i dalje ostaje visoka cijena osiguranja za prolazak kroz područje Crvenog mora. Predstavnik agencije Inchcape Shipping, Abdel Aziz Nabil, istaknuo je da upravo troškovi osiguranja predstavljaju ključnu prepreku za veći broj povrataka brodarskih kompanija u Sueski kanal.

Sueski kanal, kroz koji prolazi oko 12% svjetske trgovine, ostaje vitalna arterija svjetskog pomorstva, a njegov potpuni oporavak ovisit će o trajnoj stabilizaciji sigurnosnih uvjeta na glavnim pomorskim rutama između Azije i Europe.

MOŽE VAS ZANIMATI

Kilchem Baltic