Scorpio Tankers ponovno ulazi na tržište VLCC tankera nakon više od desetljeća, potpisavši pismo namjere s južnokorejskim brodogradilištem Hanwha Ocean za izgradnju dva broda nosivosti 320.000 DWT, vrijedna oko 128 milijuna dolara po brodu. Isporuke su planirane za treći i četvrti kvartal 2028. godine.
Ovim potezom Scorpio se prvi put vraća u segment sirovinskih tankera od 2014. kada je prodao sedam VLCC novogradnji – pet u tadašnjem Daewoo Shipbuildingu (danas Hanwha Ocean) i dvije u Hyundai Samho Heavy Industriesu – ukupne vrijednosti od oko 735 milijuna dolara, piše Splash247.
Predsjednik i izvršni direktor kompanije Emanuele Lauro izjavio je da ulaganje odražava “dugoročno povjerenje u temelje tržišta sirovinskih tankera” te da će novi brodovi omogućiti Scorpiu “izravno sudjelovanje u konstruktivnom tržišnom okruženju”.
Ovaj ugovor dolazi neposredno nakon što je Scorpio u Kini kupio četiri MR novogradnje s ugrađenim scrubberima, u brodogradilištu Jingjiang Nanyang Shipbuilding, po cijeni od oko 45 milijuna dolara po brodu, s isporukama između drugog tromjesečja 2026. i sredine 2027. godine.
Trenutačno Scorpio upravlja ili ima u najmu 98 produkt tankera prosječne starosti 9,6 godina – od čega 38 LR2, 46 MR i 14 handymax jedinica. Tvrtka je također u procesu prodaje četiri MR i dva LR2 broda, s isporukama koje se protežu do početka 2026.
Povratak Scorpija u VLCC segment događa se u trenutku kada Hanwha Ocean učvršćuje poziciju jednog od vodećih graditelja VLCC flote. Među naručiteljima brodogradilišta su i grčki brodovlasnici Capital, Tsakos, Chandris i Carlova Maritime, kao i Advantage Tankers, Asyad Shipping te DHT, u kojem Scorpio posjeduje udio od oko 1,17 milijuna dionica. Kompanija je također investitor u VLCC projekt norveškog brodovlasnika Tor Olava Trøima – Bruton, čiji se brodovi grade u kineskom brodogradilištu New Times Shipbuilding.










