Mediterranean MoU objavio je Godišnje izvješće o nadzoru države luke za 2024., koje otkriva porast sigurnosnih izazova za flotu koja plovi Mediteranom. Broj zadržavanja porastao je za 20 posto, a inspektori su zabilježili ukupno 1.290 nedostataka koji su dovoljno ozbiljni da bi plovilo bilo zaustavljeno dok se nepravilnosti ne otklone.
Tijekom 2024. jedanaest članica Memoranduma provelo je 5.993 inspekcije na 4.907 različitih brodova. Čak 61 posto svih pregleda rezultiralo je nedostacima, što ukazuje na sustavne sigurnosne i tehničke probleme, osobito kod starijih brodova koji dominiraju regionalnim teretnim prometom.
Inspekcije
Ukupan broj inspekcija porastao je za 17 u odnosu na 2023., što je minimalno povećanje od 0,3 posto. Najveći broj pregleda obavila je Turska – 2.483 inspekcije, a slijedi Egipat s 1.287.
Najčešće kontrolirana skupina bili su brodovi za generalni teret i i multipurpose brodovi s 2.207 pregleda (36,8%), dok su bulk carrieri zabilježili 1.948 inspekcija (32,5%).
Zadržavanja
Stope zadržavanja pokazale su osjetan rast. U 2024. zabilježeno je 196 zadržavanja, što predstavlja porast od 20 posto u odnosu na godinu ranije. Prosječna stopa zadržavanja sada iznosi 3,3 posto, što je više od 2,6 posto iz 2023.
Najviše zadržavanja odnosi se na generalne teretne/multipurpose brodove – 135 slučajeva ili 69 posto svih zadržavanja. Bulk carrieri imaju 25 zadržavanja (13 posto).

Nedostaci
Zabilježeno je ukupno 15.156 nedostataka, što je 17 posto manje nego 2023., no i dalje je riječ o značajnom broju. General cargo brodovi ponovno prednjače s 8.694 nedostatka, dok su bulk carrieri prijavili 2.933.
Najproblematičnije kategorije su “Certifikati i dokumentacija” (2.327 puta) te “Sigurnost plovidbe” (1.961 put).
Starost brodova i dalje je ključan faktor:
– Brodovi mlađi od 10 godina: 6% inspekcija s nedostacima
– 10–20 godina: 34%
– stariji od 20 godina: 60%
Zastave
Najviše inspekcija obavljeno je na panamskim brodovima – 967, od čega je 602 imalo nedostatke, uz stopu zadržavanja od 3 posto. Liberia je pregledana 800 puta, s 400 inspekcija s nedostacima i stopom zadržavanja od 1 posto.

CIC kampanja o plaćama posade i ugovorima (MLC, 2006)
Od 1. rujna do 30. studenoga 2024. Med MoU proveo je ciljanu inspekcijsku kampanju usmjerenu na plaće posade i ugovore o radu prema MLC-u.
Tijekom kampanje obavljeno je 1.507 PSC inspekcija na 1.353 broda, a zabilježeno je 49 zadržavanja.
U 561 inspekciji korišten je CIC upitnik, a zabilježeno je ukupno 10 zadržavanja, od kojih 4 izravno zbog tema CIC-a.
Opća stopa zadržavanja unutar CIC-a bila je 1,8 posto, dok je za teme vezane uz kampanju iznosila 0,7 posto.
Najlošiji rezultat zabilježen je na pitanju o tome dobiva li pomorac ugovor potpisan od strane brodara ili predstavnika brodara – 1,07% negativnih odgovora. Najbolje je prošlo pitanje o odbicima od plaće, gdje nije zabilježen nijedan negativan odgovor.
Bulk carrieri su bili najčešće pregledavana skupina unutar CIC-a – 185 inspekcija i bez ijednog zadržavanja.
Panama je ponovno prednjačila po broju CIC pregleda – 80 inspekcija i jedno zadržavanje (1,25%).












