Ruski tanker Midvolga-2, koji je plovio iz Rusije prema Gruziji prijavio je napad oko 70 nautičkih milja od turske obale. Iako posada od 13 članova nije ozlijeđena, incident je odmah podigao razinu opreza među brodarima koji prolaze kroz ionako napetu crnomorsku rutu.
Turska Uprava za pomorska pitanja objavila je da brod nije tražio pomoć te nastavlja plovidbu prema luci Sinop. Incident se smatra dijelom nove serije udara ukrajinskih pomorskih dronova na rusku i s Rusijom povezanu flotu, što potvrđuju i nedavni napadi na tankere Kairos i Virat, piše Splash247.
Osiguravatelji već reagiraju. Premije rizika za prolazak Crnim morem naglo rastu nakon što su ukrajinski dronovi pogodili dva “shadow fleet” tankera, što analitičari brokera BRS opisuju kao najznačajniji napad na komercijalna plovila u tom području od početka rata.
⚡️Photos from the Russian tanker MIDVOLGA-2, which was hit by a drone this morning near the Turkish coast
— NEXTA (@nexta_tv) December 2, 2025
Preliminary reports suggest the strike was carried out by a fixed-wing drone, likely an FP-1. https://t.co/2k8jTmWGPR pic.twitter.com/bkhdVO7TWh
Turski predsjednik Recep Tayyip Erdogan upozorio je da je sigurnost plovidbe ozbiljno narušena i poručio da je “ciljanje komercijalnih brodova u turskoj isključivoj ekonomskoj zoni neprihvatljivo”.
Napadi su pogodili i ključnu energetsku infrastrukturu. U istoj operaciji u kojoj su oštećeni tankeri, pogođen je offshore terminal CPC-a kod Novorosijska, preko kojeg prolazi oko 1 % svjetske opskrbe naftom i većina kazahstanskih izvoza. Jedan od tri SPM-a (SPM2) izbačen je iz pogona i mogao bi biti neoperativan gotovo godinu dana, dok je SPM3 već na održavanju. Sada teret može primati samo jedan vez, što reže izvozne kapacitete na pola i moglo bi potrajati do ranog 2026.
Stručnjaci upozoravaju da će geopolitički pritisci povećati premije i potaknuti Europu da privremeno posegne za alternativnim izvorima sirovina – ponajprije iz SAD-a i Sjeverne Afrike.










