Zbog ozbiljnih kašnjenja pri iskrcaju LNG tereta u egipatskoj luci Ain Sokhna, tržište plina i raspoložive LNG tonaže u Atlantiku ulazi u razdoblje znatnih poremećaja. Posljednjih tjedana LNG tankeri čekaju na sidrištu i do 10–15 dana prije nego što dobiju slobodan vez, što je već dovelo do naglog rasta vozarina i smanjenja dostupnosti tonaže.
Ain Sokhna nalazi se na zapadnoj obali Crvenog mora, južno od Sueza, i osim LNG infrastrukture ima i kontejnerske, bulk i general cargo terminale te logistički park DP Worlda. Egipat je dugo bio izvoznik LNG-a, no zbog pada domaće proizvodnje i rasta potrošnje od 2024. sve se snažnije okreće uvoznoj logistici. Samo u prvih devet mjeseci 2025. uvoz je porastao za više od 50 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Egipat je za 2025. planirao do 160 dolazaka LNG tereta, a nedavno je potpisao i ugovor s Hartree Partnersom o dodatnih 80 isporuka od početka 2026. Time je postao najveći uvoznik LNG-a na Bliskom istoku, prestigavši Kuvajt. Iako ministar energetike Karim Badawy najavljuje povećanje proizvodnje na 6,6 milijardi kubičnih stopa dnevno do 2030., trenutačna situacija pokazuje koliko je prijelazno razdoblje operativno zahtjevno.
Terminal radi s tri FSRU jedinice – Energos Eskimo, Energos Power i Hoegh Galleon – ali uz rast uvoza kapaciteti i lokalne operacije pokazuju ozbiljna ograničenja. Produljena sidrenja već su pogurala atlantske LNG vozarine do 146.750 USD dnevno (28. studenoga), najviše razine u ovoj godini. Kako svaki dodatni dan čekanja povećava troškove čartera, pritisak se prelijeva i na cijene plina.
Istodobno, na tržište stižu veće količine LNG-a iz Nigerije i SAD-a, a manjak raspoloživih tankera dodatno zaoštrava situaciju. Posljedično, i pacifičko tržište prati trend rasta – vozarine su se podigle na 89.250 USD dnevno, najviše od prosinca 2023., pokazuju podaci Spark Commoditiesa.
Budući da egipatski investicijski planovi naglasak stavljaju na povećanje domaće proizvodnje, a ne na razvoj trajnih regasifikacijskih kapaciteta, industrija očekuje da će se operativni zastoji u Ain Sokhni nastaviti i u narednom razdoblju. Za brodare to znači još neizvjesniju raspodjelu tonaže, duže kruženje brodova i nastavak visokih vozarina – posebno u Atlantskom bazenu, gdje je raspoloživost LNG tankera već sada kritično niska.











