ABS je objavio Port State Control izvješće za treći kvartal 2025., koje donosi pregled nedostataka i zadržavanja na njihovim brodovima tijekom PSC inspekcija u regijama Paris MoU, Tokyo MoU i USCG. Ukupno je u svijetu zadržano 510 brodova, a među njima je tek 26 brodova pod ABS klasom, što čini 5,1 posto svih zadržavanja.
Od tih 26 zadržavanja, četiri su zabilježena u sustavu Paris MoU, 20 u Tokyo MoU, a dva u lukama pod nadzorom USCG-a.
Gdje su ABS brodovi najviše „padali“ u Q3 2025.?
Najčešće kategorije zadržavanja na ABS brodovima bile su:
– ISM (proceduralne i operativne neusklađenosti)
– fiksni sustavi za gašenje požara
– pogonski glavni motor i pomoćni strojevi
– oprema za spašavanje (lifeboats i rescue boats)
– hitne pumpe, generatori i vatrogasna oprema
– instalacije za ventilaciju i protupožarne pregrade
Uočljivo je da se najveći broj nedostataka odnosi na strojarnicu i protupožarnu zaštitu – područja koja tradicionalno nose najveći inspekcijski rizik, osobito kod starijih brodova.
Najčešće kategorije nedostataka (intervencije bez zadržavanja)
U razdoblju od 1. srpnja do 30. rujna 2025. ABS brodovi su najviše nedostataka imali u sljedećim PSC kategorijama: pogonski glavni motor, pomoćni motor, vatrogasna oprema, ISM, kormilarski uređaj, električne instalacije, te zapisi i planovi povezani s balastnim vodama.
To pokazuje da inspektori sve više fokus stavljaju na operativnu spremnost strojarnice i funkcioniranje protupožarnih sustava – dva segmenta koja PSC nadzori širom svijeta tretiraju kao prioritet visokog rizika.
Koje vrste brodova imaju najviše PSC intervencija?
Prema ABS-u, najviše intervencija zabilježeno je na:
– bulk carrierima (prosjek starosti 14,1 godina)
– tankerima (15,4 godina)
– kontejnerskim brodovima (17,3 godina)
– LNG/LPG brodovima (10,3 godina)
Starost flote i intenzitet operacija vidljivo utječu na učestalost intervencija, osobito kod kontejneraša i tankera u azijskim i australskim lukama.

Rezultati po regijama
Paris MoU – U trećem kvartalu zabilježeno je 177 zadržavanja, a samo četiri su bila na ABS brodovima. Zadržani brodovi imali su od 15 do 19 godina, a inspekcije su obavljene u Québecu, Trstu, Milazzu i Valletti.
Tokyo MoU – U regiji s tradicionalno najstrožim PSC nadzorima zabilježeno je 313 zadržavanja, od čega 20 na ABS brodovima. Većina zadržanih brodova bila je u Australiji i Kini. Starosna struktura bila je raznolika, uključujući i dva broda starija od 30 godina.
USCG – Od ukupno 20 zadržavanja u SAD-u, samo dva bila su na ABS brodovima, starima između 12 i 18 godina, u lukama New Orleans i Charleston.











