OTP Groupama Banner

O nama Marketing   |   Kontakt   |   English

OTP Groupama Banner

HD Hyundai prebacuje odgovornost na operatera zbog havarije broda Dali

Južnokorejski brodograditelj HD Hyundai Heavy Industries objavio je detaljno očitovanje vezano uz havariju kontejnerskog broda M/V Dali, koji je 26. ožujka 2024. izgubio pogon i upravljivost te udario u most Francis Scott Key u Baltimoreu, što je rezultiralo njegovim urušavanjem i smrću šest radnika.

Očitovanje slijedi nakon objave nalaza američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), koji je kao vjerojatni uzrok naveo gubitak električne energije zbog loše izvedene instalacije oznaka na električnim vodovima, što je dovelo do odspajanja signala i potpunog gubitka propulzije i kormilarskog sustava u neposrednoj blizini mosta,piše gCaptain.

HD Hyundai naglašava da je brod isporučen s opsežnim redundantnim sustavima, uključujući četiri neovisna dizelska generatora, dva transformatora te automatske pumpe za dovod goriva koje su se trebale same ponovno pokrenuti nakon nestanka struje. Takva rješenja, ističu iz brodogradilišta, u skladu su s pravilima klasifikacijskih društava i standardima za kontejnerske brodove ove veličine.

Prema tvrdnjama brodograditelja, brodovlasnik i operater su nakon preuzimanja broda izvršili preinake koje su zaobišle originalne sigurnosne mehanizme. Umjesto automatskih pumpi za gorivo, ugrađena je električna pumpa za ispiranje sustava, namijenjena održavanju, a ne kontinuiranom dovodu goriva. Riječ je o sustavu bez redundancije, koji zahtijeva ručno ponovno pokretanje i ne osigurava stabilan tlak goriva u slučaju nestanka napajanja.

Na dan nesreće, Dali je pretrpio dva uzastopna nestanka struje. Prvi je uzrokovan odspajanjem signalnog voda u transformatorskom sustavu. Budući da je transformator bio u ručnom, a ne automatskom režimu rada, posada je morala ručno prebaciti sustav. Tijekom tog postupka nije ponovno pokrenuta pumpa koja je opskrbljivala generatore gorivom, što je dovelo do drugog, konačnog blackout-a.

NTSB je potvrdio da je uporaba pumpe za ispiranje kao servisne pumpe bila operativno neispravna te da nadzor operatera broda nije bio adekvatan. Također je navedeno da bi redoviti pregledi tijekom godina trebali otkriti labavi električni spoj.

HD Hyundai zaključuje kako bi, da su sustavi korišteni u skladu s originalnim dizajnom, električna energija bila vraćena u roku od nekoliko sekundi te da do drugog nestanka struje, a time ni do tragedije, ne bi došlo.

Južnokorejski brodograditelj HD Hyundai Heavy Industries objavio je detaljno očitovanje vezano uz havariju kontejnerskog broda M/V Dali, koji je 26. ožujka 2024. izgubio pogon i upravljivost te udario u most Francis Scott Key u Baltimoreu, što je rezultiralo njegovim urušavanjem i smrću šest radnika.

Očitovanje slijedi nakon objave nalaza američkog Nacionalnog odbora za sigurnost prometa (NTSB), koji je kao vjerojatni uzrok naveo gubitak električne energije zbog loše izvedene instalacije oznaka na električnim vodovima, što je dovelo do odspajanja signala i potpunog gubitka propulzije i kormilarskog sustava u neposrednoj blizini mosta,piše gCaptain.

HD Hyundai naglašava da je brod isporučen s opsežnim redundantnim sustavima, uključujući četiri neovisna dizelska generatora, dva transformatora te automatske pumpe za dovod goriva koje su se trebale same ponovno pokrenuti nakon nestanka struje. Takva rješenja, ističu iz brodogradilišta, u skladu su s pravilima klasifikacijskih društava i standardima za kontejnerske brodove ove veličine.

Prema tvrdnjama brodograditelja, brodovlasnik i operater su nakon preuzimanja broda izvršili preinake koje su zaobišle originalne sigurnosne mehanizme. Umjesto automatskih pumpi za gorivo, ugrađena je električna pumpa za ispiranje sustava, namijenjena održavanju, a ne kontinuiranom dovodu goriva. Riječ je o sustavu bez redundancije, koji zahtijeva ručno ponovno pokretanje i ne osigurava stabilan tlak goriva u slučaju nestanka napajanja.

Na dan nesreće, Dali je pretrpio dva uzastopna nestanka struje. Prvi je uzrokovan odspajanjem signalnog voda u transformatorskom sustavu. Budući da je transformator bio u ručnom, a ne automatskom režimu rada, posada je morala ručno prebaciti sustav. Tijekom tog postupka nije ponovno pokrenuta pumpa koja je opskrbljivala generatore gorivom, što je dovelo do drugog, konačnog blackout-a.

NTSB je potvrdio da je uporaba pumpe za ispiranje kao servisne pumpe bila operativno neispravna te da nadzor operatera broda nije bio adekvatan. Također je navedeno da bi redoviti pregledi tijekom godina trebali otkriti labavi električni spoj.

HD Hyundai zaključuje kako bi, da su sustavi korišteni u skladu s originalnim dizajnom, električna energija bila vraćena u roku od nekoliko sekundi te da do drugog nestanka struje, a time ni do tragedije, ne bi došlo.

MOŽE VAS ZANIMATI