Svjetska brodogradnja i kontejnerski prijevoz u 2025. godini ušli su u novu fazu snažnog rasta narudžbi, pri čemu je segment kontejnerskih brodova dosegnuo povijesni maksimum.
Prema podacima analitičke kuće Linerlytica, ukupne narudžbe kontejnerskih brodova u 2025. godini dosegle su 633 novogradnje ukupnog kapaciteta 5,08 milijuna teu. Time je nadmašen dosadašnji rekord iz 2021. godine, kada je naručeno 4,74 milijuna teu, kao i prošlogodišnji rezultat od 4,77 milijuna TEU-a.
Novi zamah tržištu dali su COSCO i Hapag-Lloyd, čije su narudžbe iz proteklog tjedna dodatno pogurale ukupne brojke. Posebno se ističe dominantna uloga kineskih brodogradilišta koja su, izraženo u teu kapacitetu, preuzela čak 72 posto svih narudžbi u ovoj godini.
Broker Braemar u svom najnovijem izvješću o tržištu kontejnera navodi kako potražnja za feeder kontejnerskim brodovima u Kini ne pokazuje znakove usporavanja. Jedino stvarno ograničenje, prema njihovoj procjeni, postaje dostupnost slobodnih graditeljskih slotova u brodogradilištima.

Dodatno povećanje ukupnog naručenog kapaciteta donosi i vijest da je MPC Container Ships ugovorio gradnju šest kontejnerskih brodova kapaciteta 3.700 teu u brodogradilištu Taizhou Sanfu Ship Engineering.
Međutim, unatoč rekordnim brojkama, dio struke upozorava na moguće dugoročne posljedice. Analitičar BIMCO-a Filipe Gouveia ističe kako omjer knjige narudžbi i postojeće flote sada iznosi čak 33 posto, što smatra razlogom za ozbiljnu zabrinutost.
Prema njegovim riječima, kontejnerski sektor posebno je osjetljiv jer bi se, u slučaju normalizacije plovidbe kroz Crveno more i Sueski kanal, potražnja mogla znatno smanjiti. Gouveia procjenjuje da će u sljedećih pet godina ponuda brodskog prostora nadmašivati stvarnu potražnju, što bi moglo dovesti do pritiska na vozarine i iskorištenost flote.











