Arc7 LNG tanker Christophe de Margerie uspješno je obavio prvi zimski ukrcaj ukapljenog prirodnog plina s ruskog postrojenja Arctic LNG 2, čime je projekt napravio simboličan, ali tehnički zahtjevan iskorak u uvjetima guste arktičke ledene pokorice. Teret je ukrcan 19. prosinca na terminalu Utrenniy, a brod je potom zaplovio prema Barentsovom moru.
Riječ je o prvom zimskom teretu otkako je Arctic LNG 2 započeo s radom u kolovozu 2024. godine. Prošle zime proizvodnja je bila zaustavljena već u listopadu jer projekt nije raspolagao LNG tankerima dovoljne klase za sigurnu plovidbu tijekom zimskih mjeseci. Ovogodišnji ukrcaj pokazuje da Novatek sada ima barem minimalan operativni kapacitet, i to zahvaljujući jednom Arc7 brodu.
Prema dostupnim podacima, Christophe de Margerie plovi prema području kod Murmanska, gdje se očekuje prekrcaj tereta na konvencionalni LNG tanker na sidrištu Kildin ili istovar u plutajuću skladišnu jedinicu Saam FSU. Takav model shuttle-plovidbe već je poznat iz operacija na obližnjem Yamal LNG projektu, gdje Arc7 brodovi služe kao veza između arktičkih terminala i otvorenog mora.
Teoretski, jedan Arc7 tanker mogao bi održavati dvomjesečni ritam plovidbi i prevoziti oko 150.000 tona LNG-a mjesečno. No praksa pokazuje da su zimski uvjeti izuzetno zahtjevni. Posljednji teret prije ovoga preuzet je prije četiri tjedna, a pokušaji Arc4 tankera Buran da dođe do terminala početkom prosinca završili su neuspjehom unatoč pratnji ledolomaca.
Novatek zasad operira vrlo oprezno. Christophe de Margerie se pri prolasku kroz Obski zaljev oslanja na snažnu ledolomačku potporu kako bi se smanjilo trošenje trupa i opreme. Brod je već ranije pretrpio oštećenja tijekom zimskih plovidbi te je 2024. godine proveo nekoliko mjeseci na popravcima u kineskom brodogradilištu. Zbog sankcija, pristup europskim dokovima mu nije moguć, što dodatno povećava operativni rizik.
Pun kapacitet Arctic LNG 2 predviđa rad dviju proizvodnih linija od po 6,6 milijuna tona godišnje, za što bi bilo potrebno najmanje desetak Arc7 tankera. Hoće li projekt zadržati minimalnu proizvodnju tijekom zime ili ponovno zaustaviti pogone, ovisit će ponajprije o dostupnosti dodatnih ledolomnih brodova, među kojima se kao potencijalno pojačanje spominje Arc7 tanker Aleksey Kosygin, još uvijek u fazi testiranja.











