Nemamo vremena za natezanje s Končarom. On je na »3. maju« pokazao koliko ga brodogradnja zanima. Očitao ga zanima zemljište, pogotovo ono u Trogiru, kažu iz Vlade
ZAGREB Nakon što je sam odustao od preuzimanja »3. maja«, Danko Končar najvjerojatnije je izgubio sve šanse i za ulazak u »Kraljevicu« i Brodotrogir. Kako doznajemo, Vlada je sve bliže odluci da odbije i Končareve ponude za preostala dva škvera i da za brodogradnju pronađe rješenje koje neće uključivati tvrtku Jadranska ulaganja. Na temu brodogradnje jučer je zasjedao i sam vrh Vlade, premijer Zoran Milanović, prvi potpredsjednik Radimir Čačić, potpredsjednik Branko Grčić i ministar financija Slavko Linić. U Vladi su nam rekli da je riječ o uobičajenom radnom sastanku i da će ih biti još, a sami sudionici nisu bili spremni otkriti što su odlučili.
Planovi B i C
Premijer Milanović kazao je tek da se na odluci o brodogradnji radi, a izbjegao je odgovoriti ostaje li Končar partner za preostala dva brodogradilišta, »Kraljevicu« i Brodotrogir. Linić je pak poručio da nije voljan davati izjave, ali da će javnost imati prilike čuti sve detalje kad Vlada donese konačnu odluku.
Prvi potpredsjednik Vlade Čačić otkrio je ipak da je politička odluka o sudbini škverova već donesena, ali na pitanje ostaje li Končar u igri ili otpada odgovorio je da će Vlada objaviti svoju odluku, ali da ima i plan B i C. Kakva će biti ta odluka u Vladi službeno nitko ne želi govoriti, no od naših sugovornika doznajemo da je priča s Končarom gotovo sigurno završena.
– Nemamo puno vremena za natezanje s Končarom. On je svoju ozbiljnost pokazao na »3. maju«. Sad bismo mi trebali čekati da on za koji mjesec kaže da ne želi ni »Kraljevicu« ni Brodotrogir. On je u priči o »3. maju« pokazao koliko ga brodogradnja zanima. Očito ga je zanimalo samo zemljište, pogotovo ono u Trogiru, tvrde naši izvori u Vladi i dodaju da nitko u Banskim dvorima neće plakati za Končarom, jer je procjena da on nikada nije ni imao ozbiljne namjere za ulaganja u brodogradnju.
U Vladi su svjesni da će ovaj zaokret morati objasniti i Europskoj komisiji, jer hrvatski ugovor o pristupanju EU jasno kaže da se programi restrukturiranja, koje je prihvatila Komisija, a među njima su i tri Končareva, moraju provoditi. Taj ugovor prošli je tjedan ratificirao i Sabor i on u Prilogu VIII kaže da sve navedene izmjene u planovima restrukturiranja moraju biti u skladu s ključnim uvjetima, a oni se tiču smanjenja proizvodnje i vlastitog doprinosa restrukturiranju od ukupno 11 milijardi kuna, a te izmjene mora odobriti Komisija. Inače, ukupan trošak restrukturiranja hrvatskih škverova je 27,6 milijardi kuna.
Vratiti potpore
U slučaju da ugovori o privatizaciji ne budu potpisani do pristupanja Hrvatske EU onda svaki škver u proračun mora vratiti potpore koje mu je država odobrila nakon 1. ožujka 2006. godine. Ukupne potpore u »3. maju«, Brodosplitu, Brodotrogiru i »Kraljevici« su oko 16,4 milijarde kuna, od čega 2,1 milijarde kuna otpada na potpore koje bi brodogradilišta tek trebala dobiti, između ostaloga i za zbrinjavanje viška radnika. To znači da bi im u slučaju da ugovori o prodaji ne budu sklopljeni do ulaska Hrvatske u Uniju prijetio povrat oko 14 milijardi kuna potpora.
EU komisija šuti
Naši izvori iz Vlade napominju da su oni i više nego svjesni tog problema, ali napominju da su oni na rješavanju problema u brodogradnji radili u tišini od stupanja na vlast. Na pitanje znači li to da imaju alternativnog ulagača, odgovaraju da ništa nije isključeno. No, taj bi ulagač morao prihvatiti planove restrukturiranja koje je predao Končar, a sam Končar bi se s time morao složiti. Naši sugovornici ne isključuju mogućnost da se o tome razgovara. Što se tiče Brodosplita neslužbeno doznajemo da je ulazak DIV-a u taj škver još uvijek jako izgledan.
U Europskoj su komisiji jučer izbjegli odgovoriti izravno na naša pitanja može li, s obzirom na obveze preuzete tijekom pregovora s EU, Vlada raspisati još jedan natječaj za privatizaciju te je li moguće da u riječkom »3. maju« restrukturiranje provede sama država, pa da država ostane i vlasnik tog brodogradilišta.
– Ne komentiramo različite izjave i događaje koji vode ka privatizaciji brodogradilišta, poručio je glasnogovornik Opće uprave za proširenje Peter Stano, odgovarajući na upit o budućnosti »3. maja« nakon najave Danka Končara da odustaje od tog riječkog škvera.
– Možemo samo ponoviti naše ranije izjave da je, prema odredbama Ugovora o pristupanju, nužno ubrzo riješiti pitanje restrukturiranja brodogradilišta. Restrukturiranje je predmet našeg monitoringa i Komisija očekuje da će Hrvatska nastaviti ispunjavati obveze preuzete u pristupnim pregovorima, istaknuo je Stano. SIAG u bankrotu
Partner Danka Končara, njemačka tvrka SIAG Schaaf Industrie AG, s kojim je najavio veliku »greenfield« investiciju i ulazak u off-shore projekte i izgradnju vjetroelektrana u kvarnerskom bazenu, jučer je na svojim službenim stanicama objavila da će u ponedjeljak, 19. ožujka predati zahtjev za otvaranjem stečajnog postupka na lokalnom sudu u Montabauru. Vijest da ova njemačka kompanija sa sjedištem u Dernbachu, koja zapošljava više od 1.800 radnika u svojim podružnicama po svijetu, ima problema s likvidnošću i da joj prijeti stečaj objavili su i njemački mediji, među kojima i poslovni dnevnik Handelsblatt. I dok je Danko Končar hrvatskoj naciji objavljivao kako s njemačkim partnerom namjerava otvoriti 1.700 novih radnih mjesta na Kvarneru, njemačkim medijima već je kolala riječ bankrot koja se vezivala uz SIAG. Da ova kompanija ima financijskih problema zbog kašnjenja s projektima, bilo je u Njemačkoj poznato i ranije što je naznačila i naprasna smjena njihovog financijskog direktora Rolanda Schüttpelza krajem prosinca prošle godine. (O. A.)
Knjiga u »Kraljevici« prazna
U »Kraljevici« nemaju nijedan novi brod. Stanje u tom škveru je takvo da će biti dobro ako uspiju isporučiti Kanađanima famoznu »Bellu Desgagnes« jer se radi o skupoj novogradnji s toliko problema u njezinoj izgradnji i završnom opremanju da može lako povući i škver sa sobom ako propadne ova posljednja prilika koju su kraljevički brodograditelji dobili od Kanađana. U »Kraljevici« trude se ušićariti nešto sa strane, od remonta. Brodotrogir ima još jedan brod na navozu, a najveći od svih Brodosplit ima brod od Jadroplova i jedan heavy-lifter za Nizozemce dok je ugovor za drugi samo uvjetno osnažen. (O. A.)
Problem je ugovoriti i baržu
Rasplet posljednjeg pokušaja privatizacije »3. maj« dočekuje s tri broda i jednim u opremanju. U pitanju su tankeri za prijevoz asfalta za švedski Wisby, od kojih je prvi prije nekoliko dana porinut u more. Za isporuku su spremna i dva chemical tankera, jedan od 51.000 tona nosivosti za Uljanik plovidbu i drugi od 9.500 tona za norveški Utkilen. Međutim, još se uvijek vode pregovori oko plaćanja i/li podvlačenja konačne crte na računu. Sveukupno, radi se o, okvirno, 170 milijuna dolara koji bi se još do kraja ove godine i nešto početkom iduće trebali sliti u trećemajsku blagajnu. Potražnja je loša, pa problem postaje ugovoriti i barže. Trećemajci će uskoro porinuti jednu za Belgijance i inkasirati nekoliko milijuna eura, dogovorene su još dvije, ali one nikako da se osnaže.
Vlada: Končara zanima zemljište, a ne navozi
Nemamo vremena za natezanje s Končarom. On je na »3. maju« pokazao koliko ga brodogradnja zanima. Očitao ga zanima zemljište, pogotovo ono u Trogiru, kažu iz Vlade
ZAGREB Nakon što je sam odustao od preuzimanja »3. maja«, Danko Končar najvjerojatnije je izgubio sve šanse i za ulazak u »Kraljevicu« i Brodotrogir. Kako doznajemo, Vlada je sve bliže odluci da odbije i Končareve ponude za preostala dva škvera i da za brodogradnju pronađe rješenje koje neće uključivati tvrtku Jadranska ulaganja. Na temu brodogradnje jučer je zasjedao i sam vrh Vlade, premijer Zoran Milanović, prvi potpredsjednik Radimir Čačić, potpredsjednik Branko Grčić i ministar financija Slavko Linić. U Vladi su nam rekli da je riječ o uobičajenom radnom sastanku i da će ih biti još, a sami sudionici nisu bili spremni otkriti što su odlučili.
Planovi B i C
Premijer Milanović kazao je tek da se na odluci o brodogradnji radi, a izbjegao je odgovoriti ostaje li Končar partner za preostala dva brodogradilišta, »Kraljevicu« i Brodotrogir. Linić je pak poručio da nije voljan davati izjave, ali da će javnost imati prilike čuti sve detalje kad Vlada donese konačnu odluku.
Prvi potpredsjednik Vlade Čačić otkrio je ipak da je politička odluka o sudbini škverova već donesena, ali na pitanje ostaje li Končar u igri ili otpada odgovorio je da će Vlada objaviti svoju odluku, ali da ima i plan B i C. Kakva će biti ta odluka u Vladi službeno nitko ne želi govoriti, no od naših sugovornika doznajemo da je priča s Končarom gotovo sigurno završena.
– Nemamo puno vremena za natezanje s Končarom. On je svoju ozbiljnost pokazao na »3. maju«. Sad bismo mi trebali čekati da on za koji mjesec kaže da ne želi ni »Kraljevicu« ni Brodotrogir. On je u priči o »3. maju« pokazao koliko ga brodogradnja zanima. Očito ga je zanimalo samo zemljište, pogotovo ono u Trogiru, tvrde naši izvori u Vladi i dodaju da nitko u Banskim dvorima neće plakati za Končarom, jer je procjena da on nikada nije ni imao ozbiljne namjere za ulaganja u brodogradnju.
U Vladi su svjesni da će ovaj zaokret morati objasniti i Europskoj komisiji, jer hrvatski ugovor o pristupanju EU jasno kaže da se programi restrukturiranja, koje je prihvatila Komisija, a među njima su i tri Končareva, moraju provoditi. Taj ugovor prošli je tjedan ratificirao i Sabor i on u Prilogu VIII kaže da sve navedene izmjene u planovima restrukturiranja moraju biti u skladu s ključnim uvjetima, a oni se tiču smanjenja proizvodnje i vlastitog doprinosa restrukturiranju od ukupno 11 milijardi kuna, a te izmjene mora odobriti Komisija. Inače, ukupan trošak restrukturiranja hrvatskih škverova je 27,6 milijardi kuna.
Vratiti potpore
U slučaju da ugovori o privatizaciji ne budu potpisani do pristupanja Hrvatske EU onda svaki škver u proračun mora vratiti potpore koje mu je država odobrila nakon 1. ožujka 2006. godine. Ukupne potpore u »3. maju«, Brodosplitu, Brodotrogiru i »Kraljevici« su oko 16,4 milijarde kuna, od čega 2,1 milijarde kuna otpada na potpore koje bi brodogradilišta tek trebala dobiti, između ostaloga i za zbrinjavanje viška radnika. To znači da bi im u slučaju da ugovori o prodaji ne budu sklopljeni do ulaska Hrvatske u Uniju prijetio povrat oko 14 milijardi kuna potpora.
EU komisija šuti
Naši izvori iz Vlade napominju da su oni i više nego svjesni tog problema, ali napominju da su oni na rješavanju problema u brodogradnji radili u tišini od stupanja na vlast. Na pitanje znači li to da imaju alternativnog ulagača, odgovaraju da ništa nije isključeno. No, taj bi ulagač morao prihvatiti planove restrukturiranja koje je predao Končar, a sam Končar bi se s time morao složiti. Naši sugovornici ne isključuju mogućnost da se o tome razgovara. Što se tiče Brodosplita neslužbeno doznajemo da je ulazak DIV-a u taj škver još uvijek jako izgledan.
U Europskoj su komisiji jučer izbjegli odgovoriti izravno na naša pitanja može li, s obzirom na obveze preuzete tijekom pregovora s EU, Vlada raspisati još jedan natječaj za privatizaciju te je li moguće da u riječkom »3. maju« restrukturiranje provede sama država, pa da država ostane i vlasnik tog brodogradilišta.
– Ne komentiramo različite izjave i događaje koji vode ka privatizaciji brodogradilišta, poručio je glasnogovornik Opće uprave za proširenje Peter Stano, odgovarajući na upit o budućnosti »3. maja« nakon najave Danka Končara da odustaje od tog riječkog škvera.
– Možemo samo ponoviti naše ranije izjave da je, prema odredbama Ugovora o pristupanju, nužno ubrzo riješiti pitanje restrukturiranja brodogradilišta. Restrukturiranje je predmet našeg monitoringa i Komisija očekuje da će Hrvatska nastaviti ispunjavati obveze preuzete u pristupnim pregovorima, istaknuo je Stano. SIAG u bankrotu
Partner Danka Končara, njemačka tvrka SIAG Schaaf Industrie AG, s kojim je najavio veliku »greenfield« investiciju i ulazak u off-shore projekte i izgradnju vjetroelektrana u kvarnerskom bazenu, jučer je na svojim službenim stanicama objavila da će u ponedjeljak, 19. ožujka predati zahtjev za otvaranjem stečajnog postupka na lokalnom sudu u Montabauru. Vijest da ova njemačka kompanija sa sjedištem u Dernbachu, koja zapošljava više od 1.800 radnika u svojim podružnicama po svijetu, ima problema s likvidnošću i da joj prijeti stečaj objavili su i njemački mediji, među kojima i poslovni dnevnik Handelsblatt. I dok je Danko Končar hrvatskoj naciji objavljivao kako s njemačkim partnerom namjerava otvoriti 1.700 novih radnih mjesta na Kvarneru, njemačkim medijima već je kolala riječ bankrot koja se vezivala uz SIAG. Da ova kompanija ima financijskih problema zbog kašnjenja s projektima, bilo je u Njemačkoj poznato i ranije što je naznačila i naprasna smjena njihovog financijskog direktora Rolanda Schüttpelza krajem prosinca prošle godine. (O. A.)
Knjiga u »Kraljevici« prazna
U »Kraljevici« nemaju nijedan novi brod. Stanje u tom škveru je takvo da će biti dobro ako uspiju isporučiti Kanađanima famoznu »Bellu Desgagnes« jer se radi o skupoj novogradnji s toliko problema u njezinoj izgradnji i završnom opremanju da može lako povući i škver sa sobom ako propadne ova posljednja prilika koju su kraljevički brodograditelji dobili od Kanađana. U »Kraljevici« trude se ušićariti nešto sa strane, od remonta. Brodotrogir ima još jedan brod na navozu, a najveći od svih Brodosplit ima brod od Jadroplova i jedan heavy-lifter za Nizozemce dok je ugovor za drugi samo uvjetno osnažen. (O. A.)
Problem je ugovoriti i baržu
Rasplet posljednjeg pokušaja privatizacije »3. maj« dočekuje s tri broda i jednim u opremanju. U pitanju su tankeri za prijevoz asfalta za švedski Wisby, od kojih je prvi prije nekoliko dana porinut u more. Za isporuku su spremna i dva chemical tankera, jedan od 51.000 tona nosivosti za Uljanik plovidbu i drugi od 9.500 tona za norveški Utkilen. Međutim, još se uvijek vode pregovori oko plaćanja i/li podvlačenja konačne crte na računu. Sveukupno, radi se o, okvirno, 170 milijuna dolara koji bi se još do kraja ove godine i nešto početkom iduće trebali sliti u trećemajsku blagajnu. Potražnja je loša, pa problem postaje ugovoriti i barže. Trećemajci će uskoro porinuti jednu za Belgijance i inkasirati nekoliko milijuna eura, dogovorene su još dvije, ali one nikako da se osnaže.