Radovi na izgradnji i uređenju novih 55 metara obalnog zida na pulskoj rivi započeli su ovih dana, nakon što je izvođač radova, tvrtka TGT iz Pule, uvedena u posao. Kako saznajemo od ravnatelja pulske Lučke uprave Donalda de Gravisija, riječ je o nastavku radova na tom dijelu pulskog zaljeva kojima je već obuhvaćeno stotinjak metara oko Riječkog gata, a u konačnici bit će uređeno čak 156 metara. Riječ je o investiciji vrijednoj gotovo pet milijuna kuna.
Radovi do Nove godine
Javni natječaj proveden je u srpnju, a potom je odabran i izvođač radova za izgradnju novog dijela operativne obale na rivi, u nastavku već dovršenog i uređenog dijela, točnije od Veslačkog kluba prema platou.
Prema riječima ravnatelja de Gravisija, novac za ovu investiciju osigurali su Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te Lučka uprava Pula, a s 200 tisuća kuna sudjeluje i Grad Pula jer se u tom dijelu nalazi i infrastruktura u vlasništvu Grada Pule, odnosno tri ispusta oborinske odvodnje koji će se na ovom potezu sanirati. Radovi na novoj dionici obalnog zida započeli su tako ovih dana, a trebali bi biti gotovi do 31. prosinca, odnosno Nove godine, istaknuo je de Gravisi.
Naglasio je i da je jedan dio, na kojem se nalazi parkiralište, ograđen, jer je prijetilo da će se urušiti. Stoga je cijelo područje zaštićeno trakom, vozilima je bilo zabranjeno daljnje parkiranje, a radovi na izgradnji potpornog zida operativne obale započeli su upravo u tom dijelu.
U planu i uređenje platoa
Iznoseći daljnje planove, kaže da će po završetku ovog posla, krenuti i nastavak izgradnje obalnog zida koji je planiran za iduću godinu. Tada bi se, naime, radio nastavak obale prema Velom Vrhu, odnosno Mandraču, a obuhvatio bi se i tamošnji plato. Ukupno bi se stoga napravilo 176 metara obalnog zida, a u planu je i završetak opločenja pored Riječkog gata, što je ostalo nedovršeno. I to je u planu za iduću godinu, ali to ovisi o priljevu sredstava.
Po riječima ravnatelja pulske Lučke uprave, izgradnja nove operativne obale nužan je korak želi li se privući što veći broj megajahti i velikih brodova.
No, norveški mega kruzer Viking Star, na kojem može putovati gotovo tisuću putnika, a koji je otvorio pulsku kruzer sezonu u ožujku ove godine, s dužinom od 228 metara i težinom od 47 tisuća tona ne može, kao ni njegov “brat blizanac” Viking Sea, ući u pulsku luku. Stoga se sidri na Milumentima, s vanjske strane lukobrana, a putnici se manjim brodovima prebacuju do rive. Taj problem riješila bi izgradnja terminala za pomorski i putnički promet na rtu Guc u pulskom zaljevu. Za izradu Studije izvedivosti i analize troškova te koristi za izgradnju terminala za pomorski i putnički promet ugovor su lani u srpnju potpisali pulska Lučka uprava i tvrtka Venezia terminal passeggeri Engineering iz Venecije, koja je u vlasništvu venecijanske Lučke uprave. Ona će, u suradnji s Pomorski fakultetom u Rijeci, izraditi ovu studiju, a sama studija financirat će se iz sredstava strukturnih fondova i kohezijskog EU fonda putem ugovora koji je pulska Lučka uprava potpisala s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture krajem 2014. godine.
Foto: Danilo Memedović